A múlt héten zajlott E3 videojátékos expón tartott befektetői panelbeszélgetésének kivonatát a héten publikálta a Nintendo honlapján. Ebből kiderül, hogy Szatoru Ivata, a konzolgyártó elnök-vezérigazgatója a cég befektetői előtt beismerte, hogy bár a premier napján és elővételben jól fogyott a vállalat legújabb hordozható konzolja, a 3DS, azt követően az eladások nem a Nintendo elvárásai szerint alakulnak. A korábbi zsebgépből, a Nintendo DS-ből egy hónap alatt egymillió darabot adott el a cég Japánban, míg a 3DS esetében ezt az értéket három-négy hónap alatt érte el.
Ivata elmondta, hogy a Nintendo vizsgálatai szerint a 3DS-t első sorban az első vásárlók, vagyis az early adopterek vásárolják, akik egy-egy új és drágább technológiára is hajlandóak lecsapni. Ugyanakkor a tömegpiac, vagyis a tipikus vásárlók körében azonban még nem történt meg az áttörés a 3DS esetében. Ezt a Nintendo vezére azzal indokolja, hogy a háromdimenziós képernyővel szerelt zsebkonzolon futó játékok fejlesztése elhúzódott, és a bevezetéskor számos szolgáltatás, például az internetes játékbolt és a kütyü kijelzőjét kiaknázó videós tartalmak sem voltak elérhetőek.
Itt olvashatja el tesztünket a Nintendo 3DS-ről
Ugyanakkor Szatoru Ivata optimista, elmondása szerint a közeljövőben megjelenő játékok, például a Zelda új része visszacsábítja a potenciális vásárlókat a konzolhoz, csakúgy mint az előbb említett szolgáltatások.