A tesztet az International Research Agency indította több európai országban, az oktatáshoz való 3D-s projektort és az egy osztályteremnyi szemüveget pedig a Texas Instruments biztosította az iskolának. A teszt nem csupán Nagy-Britanniában zajlott, hasonló kísérleteket végeztek francia, német, olasz, holland, török és svéd oktatási intézményekben is. A vizsgálat során az egyik csoport az új szemléltető eszközzel tanulta meg az anyagot, a kontrollcsoport viszont a hagyományos, munkafüzetes, táblás módszerrel sajátította el a leckét.
A felmérések szerint a 3D-s órákon tanuló diákok 86 százalékának javult a teszteredménye, a hagyományos oktatásban azonban ez csak 52 százalék volt. Még komolyabb volt a változás a figyelemben: a 3D-s vetítést a diákok 92 százaléka követte, míg a hagyományos órákon csak 46 százalék figyelt a tanárra.
A kísérlet sikeréhez hozzájárulhatott az is, hogy egy papíron vagy táblai rajzon nehezen átadható tárgyat, a biológiát tanulták térbeli vetítés segítségével a diákok. "A gyermekek láthatták, hogy hogyan működnek ezek a dolgok. Ahelyett, hogy megtanulták volna egy ábráról, hogy milyen a szív, láthatták, hogyan áramlik át a szívbillentyűkön a vér" - mondta Annae Bamford professzor, a kísérlet vezetője.