Az okostelefonok csak néhány évvel ezelőtt indultak hódító útjukra, és 2010-ben már több mint 250 millió e kategóriába sorolt készüléket adtak el világszerte. 2007-ben még csak az értékesített készülékek 7 százalékát tette ki az okostelefonok aránya, 2010 végére ez az arány már elérte a 25 százalékot, és a GKIeNET becslései szerint az amerikai és a nyugat-európai piacokon egy éven belül elérheti az 50 százalékot. Ez a szám ötszöröse a három évvel korábbinak, és a növekedési ütem egyre nagyobb.
A kereslet növekedésével párhuzamosan a technológiai fejlődésnek is tanúi lehetünk, a legújabb készülékek tudása már egy asztali gép képességeivel vetekszik, teljes értékű beviteli felülettel és integrált, illetve külsős alkalmazásokkal rendelkeznek.
Hazánk, bár lassabb ütemben, de követi a nyugat-európai trendeket. Míg itthon 2009-ben közel 250 ezer okostelefont értékesítettek, 2010-ben ez a szám az IDC adatai szerint a duplájára emelkedett. Király István, a Telekom marketing vezérigazgató-helyettese az okostelefonok terjedését az alacsonyabb kategóriás okostelefonok megjelenésével és az internetelérésre való igény növekedésével magyarázza. "Csak a T-Mobile-nál az utóbbi egy évben megháromszorozódott az okostelefon-értékesítések aránya, ma már minden második ügyfelünk okoskészüléket vásárol. Az előfizetéses ügyfelek esetében ez az arány még nagyobb, megközelíti a 70 százalékot" - mondta Király.
Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt., egyúttal a T-Mobile tulajdonosa.