Mostanáig nem vonatkozott semmilyen szabály arra, hogy a hazai műsorterjesztő cégek miként változtathatják meg csatornakínálatukat, a emzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azonban a jövőben előírja, hogy a cégek garantálják ügyfeleik számára egy-egy tévécsatorna elérhetőségét egy konkrét időpontig.
Somodi Attila, az NMHH felügyeleti osztályának vezetője szerint sok előfizetői panasz érkezett a hatósághoz amiatt, hogy a szolgáltatók önkényesen megváltoztatták csatornakínálatukat. Emiatt előfordulhatott, hogy bár valaki épp egy adott adó műsora miatt szerződött le hűséggel egy társasághoz, de a csatorna később eltűnt a választékból. Az új előírások értelmében a szolgáltatóknak az ügyfelek számára elérhető általános szerződési feltételek között a jövőben fel kell tüntetniük, hogy egy-egy csatorna elérhetőségét meddig garantálják a tévészolgáltató által megkötött szerződések.
Somodi az MTI-nek elmondta, hogy a hatályos jogszabályok továbbra is lehetővé teszik a szolgáltatók számára a csatornakiosztás megváltoztatását, erről azonban 30 nappal korábban minden ügyfelet közvetlenül, a havi számla mellékleteként értesítenie kell a társaságoknak. Ha ezt egy cég nem teszi meg, az ellen az ügyfelek az NMHH-nál panaszt nyújthatnak be, a hatóság pedig bírságot róhat ki a társaságra.