A cég szolgáltatásait felsoroló fekete sáv helyett egy szürke Google logó kerülhet a cég keresőjéne bal felső sarkába. A logóra kattintva előbb a hét legnépszerűbb szolgáltatás linkjét és ikonját mutatja meg a felnyíló menü, egy következő kattintással viszont a következő nyolc Google oldalt is el lehet érni.
A szakértők szerint az új elrendezés célja, hogy hírverést csináljon a Google szolgáltatásoknak anélkül, hogy zsúfolttá válna a legendásan letisztult kereső. A Google egyelőre csak teszteli az új külsőt, így nem minden felhasználónak jelenik meg a Start menü. Sőt, még azoknak sem feltétlenül marad meg az új dizájn, akik kipróbálhatták azt.
Chris Green, az üzleti stratégiával és marketinggel foglalkozó Davies Murphy Group vezető technikai elemzője szerint a Google úgy próbál meg minél több szolgáltatást ikonnal együtt megmutatni a felhasználóknak, hogy közben megkísérli elkerülni a zsúfoltságot. A változás hatására a Google kereső ráadásul jobban fog hasonlítani a cég felhő alapú Chrome OS-ét futtató számítógépeinek felületére.