A közösségi média világában garázscégekből, egy irodával rendelkező apró fejlesztőcsapatokból is lehet pár év alatt komoly piaci szereplő. Az okosmobilok és az internet innovátorok új generációja előtt nyitott új lehetőségeket. Ezekről a lehetőségekről fog szólni a március végén megrendezésre kerülő Web 2.0 Symposium 2012, ahol a magyar fejlesztők, startup befektetők és tulajdonosok találkozhatnak egymással. Az eseményen idén újdonság a Startup Expo, ahol a legsikeresebb hazai Startup cégek képviselőit kérdezhetik tapasztalataikról a résztvevők.
Az idei rendezvény keretében megrendezett Budapest Bank Startupversenyen harmadik alkalommal bizonyíthatják tehetségüket a magyar ötletgazdák és fejlesztők. A jelentkezők számára a hazai verseny csupán ugródeszka: a 2010-es győztes 1,5 millió euró tőkéhez jutott, az ötletéből készült termék pedig meghódította a világot. Az idén elsőként megrendezett Startup Expo keretében Magyarország 10 legsikeresebb startup vállalkozása is bemutatkozik. Standjaiknál az érdeklődők megtekinthetik sikert hozó termékeiket, szolgáltatásaikat és megvitathatják gondolataikat az alkotókkal.
A startupok versenyének nincs nevezési díja, sőt céges háttér és működő demó nélkül is részt vehet bárki, aki március 10-ig eljuttatja pályázatát a szervezőkhöz. A szakmai előminősítést követően csak a hat legjobb ötlet mutatkozhat be tíz-tíz percben a zsűri és a nyilvánosság előtt. A verseny azok számára is tanulságos lehet, akik arra kíváncsiak, hogy hogyan születhet meg egy sikeres netes cég, milyen szempontok alapján döntenek a gazdasági élet kiválóságai egy-egy találmány, ötlet üzleti értékéről.