A térképészet lassan ugyanolyan erősen kötődik a Google nevéhez, mint az internetes keresés. Az ingyenes Google Mapsszel és az egész délutános szórakozásra is alkalmas, de a nyaralás megtervezésére is használható Google Földdel emberek ezreivel szerettették meg a földrajzot. A cég most a mobilos térképét próbálja meg játékosabbá tenni.
Bejelentkezős verseny a térképen
Az androidos szoftver legújabb frissítésével egy Latitude Leaderboards nevű funkció is megjelenik a telefonon, ám ezt annyira jelentéktelennek ítélte a cég, hogy még a frissítést ismertető apróbetűs szövegben se említették meg - adta hírül a Mashable techblog. Pedig a Leaderboards lényeges eleme a szolgáltatásban: arra biztatja a felhasználókat, hogy jelentkezzenek be minél több helyre, mert azokért pont jár.
El van rejtve a térképben a toplista
A játékelemek nem annyira bonyolultak, mint a hasonló Foursquare szolgáltatás esetében, a Latitude-on egyelőre nem lehet kiemelt felhasználóvá (mayor) válni. A legtöbb pontot szerző felhasználót ugyan honorálja egy kis korona ikonnal a program, viszont ezt könnyen el lehet hódítani tőle. A Latitude pontszerzős játéka egyelőre nem alkalmas arra, hogy kemény harcok menjenek benne egy-egy hely birtoklásáért.
A bejelentkezősdinek nem lenne semmi értelme, ha a Google nem lenne birtokában a felhasználó barátait tartalmazó listának. Az alkalmazás a Google+-t, a cég közösségi oldalát használja, sőt a bejelentkezések is feltűnnek a közösségi oldal hírfolyamában. A program arra is képes, hogy egyes helyekre automatikusan bejelentkeztessen, így jelezve például, hogy a felhasználó már beért a munkahelyére. A toplista egyelőre nincs a felhasználók szeme előtt: a menüből nem lehet elérni, és csak akkor tűnik fel, ha bejelentkeznek valahová a programban.
A Facebook térképes játéka megbukott
A térképes bejelentkezős szolgáltatások jelenlegi piacvezetőjét, a Foursquare-t már a Facebook is megpróbálta letaszítani a trónjáról. A Facebook Places pont ugyanazt tudta, mint a népszerű helymegosztó szolgáltatás, és fejlesztői reménykedhettek abban, hogy a közösségi oldal többszázmilliós felhasználói táborának egy része azonnal használatba veszi.
Virtuális (és valódi) jelvényeket is gyűjthetnek a Foursquare-t használók (fotó: Nan Palmero)
A várakozásokkal ellentétben a Places nem lett átütő siker. A Facebook legendásan egyenetlen színvonalú okostelefonos appjaiba ugyan bekerült, a mobil weboldalon keresztül elérhető volt, mégsem vált óriási üzletté. A szolgáltatást át is alakították 2011 nyarán: a különleges ajánlatok és az akcióvadászat helyett már csak arra jó, hogy a felhasználó közölje barátaival, hol tartózkodik.
Kezdődik a harc a felhasználókért
Valószínű, hogy a Google is azt az utat követi, amit a Foursquare Places végigjárt. A bejelentkezős szolgáltatást viszonylag egyszerűen össze lehet kötni helyi ajánlatokkal, reklámokkal, amelyek hagyományosan a Google bevételeinek többségét adják. Komoly nehézség azonban, hogy ezen a piacon már jelen van a Foursquare, amelyet hazánkban is több mint húszezren használnak. A bejelentkezős szolgáltatásokról statisztikát vezető Dotdot.hu oldalon már jelenleg is kuponok tucatjai találhatóak: az akciós kávétól az ingyen sörig lehet javakat szerezni.