A Robert Half Technology nevű amerikai cég helyi vállalatok ezernégyszáz informatikai vezetője körében végzett felmérést az it-ügyfélszolgálatokhoz érkező legextrémebb megkeresésekről. A társasághoz beérkezett válaszokból kiderül, hogy az informatikai helpdeskek munkatársait a vállalatok egyéb dolgozói univerzális problémamegoldónak gondolják, mivel már arra is volt példa, hogy a "Segítenének megjavítani a vécét?" kérdéssel keresték meg a műszaki szakembereket.
Életszerűbb problémák is érkeznek az informatikus támogató csoportokhoz, egy dolgozó például azzal kapcsolatban érdeklődött, hogy miként tudja eltávolítani a macskaszőrt PC-jének hűtőventilátorából, egy másik társa pedig a billentyűzetre potyogott szezámmagok kitisztításához kért segítséget.
"Hogyan kell használni az egeret?"
A pihentagyú megkeresések toplistáján szerepelnek olyan klasszikus megkeresések, mint az internetet letölteni kívánó felhasználó, az egér kezelésével nem boldoguló munkatársak, vagy a konnektorból kihúzott számítógép bekapcsolásával nem boldoguló kollégák.
Egyes esetekben az e-mail küldésének lehetőségével sem boldogulnak a felhasználók, máskor viszont a fájlokra való klikkelés okoz gondot - derül ki a cég tanulmányából.
"Hogyan kell szoftverkalózkodni?"
Időnként a felhasználók egy kábel csatlakoztatásához is külön instrukciókat kérnek, mások pedig tanácstalanul érdeklődnek a szakértőknél annak kapcsán, hogy mi a teendő, ha a vécébe ejtették mobiltelefonjukat. Mások arról érdeklődnek, hogyan kell szoftverkalózkodni, de akad olyan dolgozó, aki számítógépéről szívesen vezérelné a céges konyha kávéfőzőjét.
Az informatikusok vélt mindentudására utal az is, hogy a visszajelzések szerint a mikrohullámú sütőt, a mosó-, és szárítógépet, a széket, de még az autó pohártartóját is az it-részleg munkatársaival javíttatnák meg az egyéb osztályok dolgozói, akik az üdítőautomata által elnyelt aprópénz ügyében is őket tárcsázzák, de az is előfordul, hogy Elvis Presleyről készült internetes videókat kérnek tőlük.