"Nem kérjük, hogy az autók ne kommunikáljanak műholdakkal és egyéb berendezésekkel, ha szükség van rá, de az adatok marketingcélra történő gyűjtését és megőrzését tiltani kell" - írja a kaliforniai törvényhozásnak címzett levelében Jamie Court, a Consumer Watchdog szervezet vezetője és John Simpson, a szervezet privacyvel foglalkozó csoportvezetője. Az aláírók szerint ha a törvényhozás előtt levő SB 1289 számú, az autonóm autókról szóló törvényt változatlan formában fogadják el, akkor a társadalomnak később kell kezelnie, hogy az új technológia benyomul a magánszférába.
Szenzorokkal van tele az önmagát vezető Prius
A Google autói kamerákkal, lézeres szenzorokkal rendelkeznek, hogy letapogassák az aut előtti utat valamint a szembejövő sávot. "A tesztelés ideje alatt a kocsik a saját teljesítményüket is naplózzák: hogy milyen gyorsan mentek, hol voltak, hol találkoztak akadályokkal, illetve az autó rendszerének állapotát is" - mondta Chris Gaither, a Google szóvivője.
Piros rendszámot kapott
Kalifornia a második állam lehet, ahol szabályos rendszámot kaphatnak a Google robotautói. A kocsik Nevadában már részt vehetnek a közlekedésben külön útvonalengedély nélkül, önállóan azonban még nem merészkedhetnek az utakra. A robotautónak két utassal kell rendelkeznie a szabályos közlekedéshez: az egyiknek a kormányt kell vészhelyzet esetén kezelnie, a másiknak pedig az útvonalat összeállító számítógépet kell felügyelnie. A Google tervei szerint a következő tíz évben fognak megjelenni a mindennapi forgalomban a robotautók.
Hat méteres követési távolságot tartanak a Volvo konvojban haladó robotkocsijai
A közlekedést nem csak a keresőóriás akarja forradalmasítani, EU-s program is van az autópályák és az autóforgalom modernizálására. A Volvo által kifejleszetett automata konvojrendszer már tízezer kilométert tett meg tesztpályákon, múlt héten pedig a spanyol utakon is kipróbálták a rendszert. A szenzorokat és vezeték nélküli kommunikációs megoldást tartalmazó kocsik képesek úgy haladni, hogy csak az első autóban ül sofőr, a többi jármű pedig a felvezetőautó által kijelölt pályán mozog minimális követési távolsággal.