Az amerikai szabadalmi hivatal a múlt héten ítélte oda a cégnek az Apple egységes kialakítású márkaboltjainak szabadalmi oltalmát. Az amerikai cég korábban csak saját termékeinek formatervét és funkcióit védte agresszívan az iPadet, iPodot és az iPhone-t lekoppintani kívánó riválisok elől.
Az Apple Store-ok szabadalmi védelme kiterjed az üzletek üvegből készült homlokzatára, illetve a boltokban elhelyezett asztalokra, amelyeken a cég termékeit kipróbálhatják a betévedő érdeklődők az asztalok mellett lévő ülőkékre telepedve - adta hírül a Reuters hírügynökség. Bár az Apple a korábbi években több riválisát, többek közt a Samsungot is beperelte termékeinek lemásolásáért, boltjait eddig csak Kínában koppintották le élelmes vállalkozók. Az egyik kamu Apple Store-t annyira pontosan kivitelezték, hogy még az ott dolgozó eladók sem tudták, hogy nem a valódi Apple-nek, csak egy forgalmazónak dolgoznak. Az Apple panaszai nyomán a kínai hatóságok összesen több mint húsz kamuboltot zárattak be Kínában.
Az Apple Store-ok megfelelő, letisztult dizájnú kialakítása még Steve Jobs, a cég két éve elhunyt társalapítójának egyik szenvedélye volt, aki személyesen is mélyrehatóan közreműködött ezek kidolgozásában - derül ki az önéletrajzából. Nem véletlen, hogy a szabadalmi kérvényben is az ő személye szerepel a boltok feltalálójaként. Az Apple egyébként már jóval korábban, 2003-ban szabadalmaztatta a számos üzletében alkalmazott üveglépcsőket, a teljes boltokra kiterjedő oltalomért azonban csak 2010-ben, Jobs halála előtt egy évvel folyamodott az Apple. A Reuters szerint a mostani szabadalmi oltalom csak a cég mintegy kétszázötven amerikai boltjára vonatkozik, a külföldi üzletekre nem.