Egy két percnél alig hosszabb videóban mutatta be a Google a Glass nevű okosszemüvegének felhasználói felületét. Mivel az eszköz a látótér egy részét takarja ki, tényleg csak a leglényegesebb dolgok férnek rá. A felület alapesetben a pontos időt mutatja, de "Ok Glass..." kezdetű hangparancsokkal több mindent el lehet rajta indítani.
Oké szemüveg, akkor most rögzítsd
A videót rögzítő, navigáló és izgalmas információkat megjelenítő szemüveg nem csak a technológusok, hanem a netes trollok érdeklődését is felkeltette. A Glasst bemutató videó alatt arról is gondolkodnak a kommentelők, hogy vajon rá lehet-e venni kiabálással a Google-szemüvegeket, hogy kínos tartalmat jelenítsen meg a felhasználók szeme előtt. A cég egyelőre nem adott ki plusz információkat a szemüvegről, így azt sem lehet tudni, hogy hallgat-e más szavára vagy csak a tulajdonos hangjának engedelmeskedik majd.
Közvetítsen leszúrt Rittbergert
A videón látható cselekvések egy része egyértelműen azért került be a bemutatóba, mert rendkívül látványos. Kevesen műrepülnek, ugranak ejtőernyővel vagy jégtáncolnak profin, de valószínűleg mindenki úgy gondolja, hogy az ilyen alkalmakat rögzíteni kell. Ráadásul se jégtánc, se szabadesés közben nincs ideje az embernek a kamerájával foglalkozni.
Fél szemmel lehet majd látni, mikor megy el a repülőgép
A látványos képsorok között azonban akad néhány sokkal természetesebb felhasználás mód is. A nagymama születésnapjáról sugárzott élő videó, a haverokkal megosztott léghajózás vagy épp a szemüvegen futó navigációs szoftver ötlete azt mutatja, hogy lesznek feladatok, amiket a Glass remekül fog megoldani. Ráadásul a készülék működik majd telefonként vagy headszetként, amire már most is van igény.
Csak a kreatív amerikaiakat várják
Kibővítette a Google azoknak a körét, akik előrendelhetik a megjelenítővel és hangérzékelővel felszerelt Glass okosszemüveget. A pályázóknak azt kell bizonyítaniuk, hogy elég kreatívak az eszköz teszteléséhez.
Egyszerű tényadatokat is megjelenít a Glass
Rendhagyó bemutatkozást vár el a Google azoktól, akik tesztelni szeretnék a Glass okosszemüveget. A cég nem vár hosszú önéletrajzot, csak azoknak a jelentkezését fogadja el, akik ötven vagy kevesebb szóban (ez egy rövidke bekezdés körülbelül) el tudják mondani mihez fognának a szemüveggel. A pályázatot öt fotóval és egy maximum tizenöt másodperces videóval lehet kiegészíteni.
A Google-t egyelőre csak az amerikai fellhasználók érdeklik, európaiként nem lehet jelentkezni a Glass tesztelésére. Az eszköz először a tehetősek játékszere lesz, az Expore kódnevű tesztverzió 1500 dollárba kerül.