Óriási kártalanítást fizet ügyfeleinek az Apple

Vágólapra másolva!
Összesen 11 milliárd forintnak megfelelő értékben kártalanít amerikai iPhone-tulajdonosokat az Apple. A cég az ügyfelek telefonjait azért nem javította garanciálisan, mert a készülékekben lévő nedvességjelző indikátor tévesen azt jelezte, hogy az okosmobilok beáztak.
Vágólapra másolva!

A panaszos ügyfelek pertársaságban nyújtottak be keresetet a gyártó ellen, amely nem volt hajlandó meghibásodott iPhone és iPod Touch készülékeik garanciális szervizelésére. Az Apple azért utasította el a díjmentes javítást vagy a készülékek cseréjét, mert az eszközökben lévő nedvességjelző indikátor azt mutatta, a kütyüket eláztatták. Ilyen fizikai behatás esetén a normál garanciális feltételek nem érvényesek, mivel a telefonok eláztatása nem minősül rendeltetésszerű használatnak.

A felperes ügyfelek ügyvédjei azonban a bíróságon bebizonyították, hogy az iPhone-okban és iPodokban lévő, a 3M cég által gyártott indikátorok mindennapi használat során tapasztalt pára jelenléte esetén is elszíneződnek. Ez azt jelenti, hogy a gépházban lévő szalagok sokszot tévsen jelzik azt, hogy az adott telefont vízbe ejtették, vagy lefröcskölték.

Bár az Apple jogászai szerint az indikátorok megbízhatóan alkalmazhatók, a cég végül beleegyezett abba, hogy kártalanítja azokat a vásárlóit, akik számára a garanciális javítást az iPod Touchok esetében 2010. júniusa, az iPhone-ok esetében 2009. december 31. előtt megtagadta - számolt be a Bloomberg amerikai üzleti lap.

A felperes ügyfelek a meghibásodott készülékek típusától függően akár 300 dolláros kártérítést is kaphatnak az Apple-től, a cégnek összesen mintegy 53 millió dollárjába kerül a kártalanítás a lap szerint, ami így legalább 176 ezer ügyfelet jelent.

Direkt úgy tervezik a kütyüket, hogy hamar elromoljanak? Korábbi cikkenkből megtudhatja.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!