A Verge című technológiai portál egy felhasználó által rögzített videó alapján számolt be egy új hibajelenségről. A külföldön nemrég piacra dobott iPhone 5s okostelefonok tulajdonosai közül sokan az iWork alkalmazások használatakor tapasztalják, hogy készülékük képernyője kék színűre vált, majd a telefon újraindul.
Ennek természetesen semmi köze a Microsofthoz, de a kék színű hiba nagyon hasonlít a korábbi Windowsok egyik jellegzetes hibajelenségére. Komolyabb rendszerhibák esetén a Windows kék háttéren fehér betűkkel jelenített meg hibaüzenetet. Az eddigi beszámolók szerint az iPhone 5s esetében a hiba akkor szokott a leggyakrabban előfordulni, ha megnyitott iWorks applikációk között váltogat a felhasználó.
Az 5s modellek tulajdonosai közül sokan arról is beszámolnak, hogy a telefonjuk időnként teljesen magától indul újra. Bár az Apple már kiadott egy frissített verziót az új iPhone-ok megjelenése óta az iOS 7 operációs rendszerből, ezt a hibát egyelőre még nem javította. Különböző fórumokban a felhasználók azt javasolják ideiglenes javításként, hogy le kell tiltani a Pages, a Keynote és a Numbers applikációban az iCloud számítási felhőbe való mentést, akkor ugyanis nem következik be a kék halál.
Érdeklik a kütyük? Kövesse a Techbázist a Facebookon is!