Alig néhány nappal azután, hogy a Lockheed Martin nyilvánossá tette SR-72 nevű hiperszonikus felderítőjének terveit, az Aviaton Week egy másik, már tesztüzemben működő járműről adott hírt. Az információk szerint az RQ-180 jelű gép a Lockheed Martin RQ-170 Sentinel nevű felderítőjének utódja lesz. A gépet a Northrop Grumman cég fejlesztette, az elkészült példányokat a cég kaliforniai gyárában, és a hírhedt nevadai 51-es körzetben tesztelik.
Az új drón az SR-72-hez hasonlóan az 1998-ban visszavonult SR-71-es lopakodó által hagyott űrt hivatott kitölteni, segítségével az amerikai légierő olyan légtérben is végezhet felderítést, ahová nincs engedélye behatolni. A jelenleg felderítésre leggyakrabban használt Global Hawk és Reaper drónok könnyen felderíthetőek, így használatukat leginkább csak ellenőrzött területekre korlátozták. A hiperszonikus SR-72-vel szemben az RQ-180 nem a sebességre, hanem a nehezen felderíthető kialakításra fog támaszkodni ellenséges területek felett, így kerülve el a lelepleződést.
Az gép méretben a jelenleg használatban lévő Global Hawk-hoz hasonlít, szárnyfesztávolsága 40 méter, ami nagyobb, mint egy Boeing 737-es utasszállítóé. Műholdfelvételek szerint a légierő nevadai bázisán már megépült a gép fogadására képes hangár, csakúgy, mint a Northrop Grumman kaliforniai gyáránál. Design tekintetében a gép a feltételezések szerint leginkább a B-2 bombázóhoz fog hasonlítani, ám csupán felderítési célokat szolgál. Az Aviaton Week szerint az új gép legnagyobb előnye a hosszú üzemidő lehet, a cikkben azt állítják; a jármű akár egy napot is képes lesz folyamatosan a levegőben tölteni.
Az RQ-180 nem az első lopakodó drón, a légierő már egy ideje használja a Lockheed Martin által gyártott RQ-170-et, valamint a Northrop Grumman legyártotta az X-47B jelű gép prototípusait is. Utóbbi drón kifejezetten a haditengerészet számára készült, ahol elvárás volt, hogy repülőgép-hordozóról is képes legyen felszállni. Az új drónt azonban a Légierő megrendelésére készítették, itt leginkább a hatótávolság és a nehéz felfedezhetőség volt szempont. Az Aviation Week cikkírója a gyártó és a légierő pénzügyi jelentéseit átnézve arra a következtetésre jutott, hogy a gépek fejlesztésére kétmilliárd dollárt kapott a Northrop Grumman.