A Microsoft 15 millió dollárt fektetett be év elején a Foursquare, közösségi alkalmazásba, melynek lényege, hogy a felhasználók bejelentkezhetnek (check-in) a helymeghatározás segítségével aktuális tartózkodási helyükre, s véleményt is írhatnak egy adott étteremről, kávézóról, szórakozóhelyről, színházról, üzletről. Az adatokat meg tudják osztani ismerőseikkel, akik egyrészt látják, épp hol vannak, másrészt ajánlásaik alapján könnyebben választanak a kínálatból.
Ezen adathalmazt fogja ezentúl használni a Microsoft virtuális személyi asszisztense, a Cortana. A telefonhasználat alatt tapasztalt felhasználói szokásokat egyesíti a Foursquare információival, hogy minél személyreszabott javaslatot tudjon adni, mely helyeket érdemes felkeresni. Úgy tűnik, így a befektetés, bár apránként, hasznot hoz a redmondi vállalatnak.
A Microsoft tervezi, hogy a Foursquare adatokat a Bing keresőbe, és a Windows Phone 8.1 operációs rendszer helykeresőjébe (Local Scout) is beépítse.
A cég nemrég adott ki egy reklámot, melyben azt fejti ki, miért is jobb a Cortana az Apple Sirijénél. Ha a Microsoft asszisztensét továbbra is ilyen tempóban fejlesztik, az növelheti a két platform közötti különbséget. A Cortanát ráadásul eleve valódi személyi asszisztensnek tervezték, így akkor is ad tanácsokat, ha épp nem kérdezték. Ajánlásai pedig még intelligensebbek lehetnek a Foursquare-rel kibővített adatokkal.