Megnyitotta legújabb webáruházát az Amazon, immár magunknak nyomtathatunk termékeket: kiválasztva a színt, méretet, az anyag típusát, sőt magán a koncepción is lehet változtatni, ha nem tetszik. A 3D nyomtatással készült termékek közt vannak ékszerek, elektronikai készülékek, babák és játékok, dekorációs tárgyak, lakáskiegészítők, konyhai eszközök, ahogy a partnerek: a Mixee Labs, a Sculpteo és a 3DLT saját árucikkei is.
A világ legnagyobb e-kereskedelmi lánca ezzel nagyságrendekkel megelőzheti a többi online szereplőt. Az Amazon egyben az egész iparágat is megreformálhatja, teljesen új területre lépve a 3D nyomtatás bevonásával. A vállalat célja, hogy személyreszabott termékeket vásárolhassanak a felhasználók, igényeik szerint alakíthassák a rendelni kívánt árut. “Új korszakot nyit a 3D nyomtatás az e-kereskedelemben: lecsökken a gyártási idő, könyebb lesz az értékesítés, a vásárló pedig új, izgalmas tapasztalattal gazdagodik” - mondta Petra Schindler-Carter, az új áruház értékesítési igazgatója.
Az áruházba egy új alkalmazást is beépítettek, melynek segítségével személyreszabhatjuk a rendelésre váró terméket. A felnyíló ablakban választhatunk az alap formák közül, színt cserélhetünk, kiválaszthatjuk, hogy műanyagból vagy fémből legyen a tárgy. A háromdimenziós képet eközben 360 fokban körbeforgathatjuk, hogy lássuk, milyen az eredmény. Egyes árucikkeknél az alakon, és a vastagságon is változtathatunk.
Az árak különbözőek, a legtöbb termék azonban egy átlagfizetés mellett is megengedhető: beleesik a 30 dollár körüli, vagyis 7 ezer forintos árkategóriába.
Az új webshop megnyitása fordulópontot jelent az online termékek árusítása terén: a 3D nyomtatással a vásárlót is bevonják a gyártási folyamatba, a technológia végre a háztartásokba is bekúszhat. Kérdés azonban, hogy az olcsó tömeggyártott termékeket képes lesz-e kiváltani a 3D nyomtatás. Ugyanis a technológia még viszonylag gyerekcipőben jár: időigényesebb egy termék elkészítése, főleg, hogy egyedi darabok készülnek, nem elég tartósak, tervezésük pedig egyelőre szakembert kíván, a felhasználó minimális változtatásokat tud végrehajtani a programok segítségével.
Jól mutatja ezt, hogy az Amazon áruházában is csak katalógusból lehet terméket választani, jegyzi meg a Techcrunch magazin. Saját terveket még nem lehet készíteni, feltölteni és kinyomtatni, mint a Shapeways modellező és webáruház esetében.
Az Amazon négy nappal azt követően nyitotta meg az áruházat, hogy bejelentették: az előzetes várakozásokkal ellentétben nagyobb, 126 millió dolláros veszteséggel zárták a második negyedévet. Ugyanakkor a vállalat forgalma a negyedével nőtt az előző év azonos időszakához képest: 19,34 milliárd dolláros bevételt könyvelt el. Szakértők már akkor közölték, a veszteség hátterében főként az áll, az Amazon a riválisokkal való verseny hatására új üzleti lehetőségeket kutat fel, próbál minél szélesebb portfoliót kialakítani. Ennek része az új technológia, a 3D nyomtatás bevonása az értékesítésbe.