A Songza öt és félmillió amerikai felhasználó számára kínál online zeneszolgáltatást, amely leginkább egy internetrádióra hasonlít. A Songza egyediségét a zenéhez értő emberek által összeállított lejátszási listák jelentik, amelyekből a felhasználók aktuális kedvükhöz és tevékenységükhöz megfelelőt tudnak választani. Emellett a szájt napszakhoz, vagy akár az aktuális időjáráshoz passzoló zenéket is ajánlani tud.
A lejátszási listák tulajdonképpen a válogatáskazetták huszonegyedik századi megfelelői. A Songzán külön playlistek vannak összeállítva tanuláshoz, munkához vagy sportoláshoz, pihenéshez is, de számos tematikus lejátszási lista is elérhető az oldalon. Hasonló szolgáltatást a Magyarországon is elérhető Spotify online zeneszájt is kínál, ám azon az emberi szerkesztésű listáknak kisebb a szerepe.
A Google nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyiért vette meg a Songzát, és bejelentése szerint egyelőre nem tervezi, hogy változtassa az oldal működését. A korábbi sajtóbeszámolók szerint akár tizenötmillió dollárt is megérhetett a Google számára a zeneszájt. A Songza negyvenfős csapata néhány héten belül a Google New York-i központjában folytatja a munkáját.
Ugyanakkor azt már most is tudni lehet, hogy a keresőcég a Google Play Zene, illetve a Youtube szolgáltatásokba beépítheti majd a Songza alapját képező megoldásokat. A Google Zene esetében ugyanis bár hatalmas zenei katalógus érhető el, a szolgáltatás elég steril módon üzemel, a felhasználót csakis algoritmusok szolgálják ki, egyedi ötleteken alapuló lejátszási listák - például "a kilencvenes évek legjobb egyszámos sztárjainak zenéi".
Míg a zeneipart az Apple iTunes zeneboltja volt képes átsegíteni az internetes korszakba, mostanra egyre kevesebben vásárolnak digitális zenéket akár számonként, akár albumonként. A Spotify, az Rdio vagy a Google saját szolgáltatásával havi fix díjért lehet hallgatni a óriási zenekatalógusokat, és a szolgáltatók applikációi offline hallgatásra is lehetőséget biztosítanak okostelefonon és tableten.
Nem véletlen, hogy nemrég az Amazon cég is hasonló zeneszolgáltatást indított, az Apple pedig hárommilliárd dollárt fizetett a Beats fejhallgatógyártó cégért, amely ugyancsak kínál átalánydíjas zeneszolgáltatást.