A milliomosoknak szánt közösségi oldal kedden indult el Netropolitan néven: a Netropolitan.info nyitólapján egy magánrepülőn ipadező és laptopoz szép emberek fogadják a látogatót.
"Netropolitan: az online country klub olyan embereknek, akiknek több pénze van, mint ideje" - a nyitólapon ez az üzenet szerepel. A tájékoztató szerint 21 éves kor szerint társadalmi rangtól vagy származástól függetlenül bárki regisztrálhat a szájtra, ha hajlandó, és képes is kifizetni a hatezer dolláros - tehát nagyjából másfélmillió forintnak megfelelő - belépési díjat, ami háromezer dolláros - nagyjából hétszázezer forintos - éves tagdíjjal egészül ki.
Ha már valaki regisztrált, bármikor szüneteltetheti a fiókját, amire egyébként akkor is sor kerül, ha nem fizeti az éves díjat. Ilyenkor felfüggesztik a fiókját, de a háromezer dollár befizetése után újból elérheti a Netropolitant anélkül, hogy a borsos belépési díjat újból meg kellene fizetnie.
A szájt tájékoztatójából kiderül, hogy a Netropolitan nyelve az angol, minden nyilvános bejegyzést ezen a nyelven kell írni, bár a privát vagy rejtett csoportokban írt bejegyzésekre, és az egymás között váltott üzenetekre ez a korlátozás nem vonatkozik.
Viszont nem lehet kamunévvel regisztrálni, és tartózkodási helyként is a valós lakhelyet kérik az üzemeltetők. Cégek egyébként nem regisztrálhatnak, kizárólag magánszemélyek nyithatnak fiókot a Netropolitanen.
Saját szolgáltatásait reklámozná a Netropolison lévő, milliomos felhasználóknak? Erre külsősként nincs lehetőség, ugyanis kizárólag a tagok publikálhatnak hirdetéseket, de ezek egy külön szekcióban jelennek meg, nem pedig a kezelőfelületen, ahogy a Facebook esetében. Üzenetekben tilos reklámajánlatokat küldeni a többi tagnak, ezért azonnali kizárás jár.
Az, hogy egy vagyon a rendszer használata, nem garantálja, hogy minden felhasználó jó fej lesz: azért azonban senkit sem zárnak ki, mert mondjuk bunkó, az ilyen illetők esetében a Facebookéhoz hasonló blokkolás az egyetlen lehetőség. Ezt követően egyik felhasználó sem lát semmilyen tartalmat a másiktól. A nyilvános tartalmakat a cég saját moderátorcsapata felügyeli.
Első látásra nem sokban különböznek a Netropolitan szolgáltatásai a Facebookétól, bár a luxusigényű közösségi hálózaton nincsenek zavaró reklámok, de mindkét oldalra korlátlanul lehet fotókat feltölteni. Ráadásul a Netropolitanen publikált tartalmak teljes egészében rejtve maradnak a Google keresője elől.
Ha valaki nem boldogul az oldal kezelésével, nem súgóoldalakat kell olvasnia, vagy űrlapokat kitöltenie, egy valódi ügyfélszolgálatossal veheti fel a kapcsolatot. Ő azonban nem egy inas, kizárólag az oldal használatában tud segíteni, nem fog repülőjegyet vásárolni vagy asztalt foglalni egy étterembe - hangsúlyozzák az oldalon.
Bár alapötlete elég kamuízűnek tűnik, egy legitim vállalkozás áll az oldal hátterében: alapítója egy James Touchi-Peters nevű amerikai énekes-zeneszerző, aki a CNN-nek úgy nyilatkozott, hogy a Facebookon és más közösségi oldalakon nem tudott kapcsolatba lépni a magához hasonló, jómódú emberekkel, akiknek az övéhez hasonló érdeklődése van. "Arra jutottam, hogy a saját életem nagyon eltérő a legtöbb más emberétől" - nyilatkozta az ABC Newsnak.
Touchi-Peters szerint csak egy borsos regisztrációs díjjal lehet biztosítani az oldal exkluzív jellegét. Az alapító nem nyilatkozott azzal kapcsolatban, hogy mekkora felhasználói tábor kialakulására számít, de azt kiemelte, hogy szerinte egy létező piaci rést sikerül betöltenie az új közösségi oldallal.