A Google tulajdonában lévő videomegosztó szájt elnök-vezérigazgatója, Susan Wojcicki a Code/Mobile című konferencián beszélt a YouTube-bal kapcsolatos tervekről.
Wojcicki szerint a jelenleg hirdetéseken alapuló, ingyenes megtekintést biztosító üzleti modellnek köszönhetően tudták a YouTube-bal felhasználók milliárdját meghódítani.
Szerinte azonban lesz egy olyan pont, amikor a felhasználók már nem akarnak majd hirdetéseket bámulni, ekkor pedig lehetővé teszik majd számukra, hogy a hirdetések mellőzéséért fizessenek havidíjat. A YouTube-nál jelenleg azon dolgoznak, hogy a választási lehetőségeket kidolgozzák - írja a Re/Code.
Emellett a videomegosztó vezetője arról is beszélt, hogy a cégnél valóban dolgoznak a nyáron pletykaszinten már emlegetett, a YouTube-ra épülő előfizetéses zeneszolgáltatáson. Ennél több konkrétummal azonban nem szolgált, így az sem derült ki, hogy a YouTube szolgáltatása miben lesz más a Google Play Korlátlan Zene nevű, előfizetéses szolgáltatástól.
Valószínűleg abban, hogy nem csak zenehallgatást, de koncertek közvetítését, videoklipek és egyéb extra mozgóképes tartalmak elérhetőségét is lehetővé teszi majd.
Wojcicki egy másik érdekes adattal is szolgált a konferencián: a cég statisztikái szerint a YouTube-ot a látogatók fele már valamilyen mobil eszközről keresi fel, nem pedig PC-ről.