Az SGN által fejlesztett Cookie Jam színkirakós timekillerét választották év legjobb közösségi játékává a Facebookon. Bár csak májusban mutaták be, az alkalmazással mára több mint öt millióan játszanak világszerte.
"A Cookie Jam egy egészen elképesztő sikertörténet. A felhasználók imádják. Ma már több mint 375 millióan játszanak a Facebooon. Ez egy hatalmas közösség" - mondta Bob Slinn, a Facebook játékterjesztésért felelős igazgatója.
A helyezettek között a világ leghíresebb logikai játéka, a hatalmas bevételeket hozó Candy Crush Saga folytatása, a Candy Crush Soda Saga is ott volt. Ahogy kiadójuk, a nemrég 7,6 milliárd dollárra taksált King egy másik játéka, a Bubble Witch Saga 2 is.
Az idén nagyon nagy volt a szórás a népszerű játékok között. A dobogósok mellett a legtöbben a Klondike, a Kim Kardashian: Hollywood, az Old Vegas Slots, a League of Angels, a Hero Defense, a Supercity és a Sparta: War of Empires játékokkal töltöttek rengeteg időt.
Nem csak a logikai fejtörők voltak sikeresek, hanem a klasszikus stratégiai- és szerepjátékok is. "A közösségi szerencsejátékok 2013-ban kirobbant népszerűsége ma is tart, sőt, a Klondike sikere azt mutatja, hogy a farmerjátékok teljesen telítettnek tűnő piacián is ki lehet tűnni a megfelelő játékmenettel" - mondta Slinn, hozzátéve, hogy több orosz és közép-európai fejlesztő áll elő facebookos játékokkal.
Annak ellenére, hogy a toplista első tíz helyezettje között számos olyan is van, amelyekkel okostelefonon és tableten is játszhatnak a felhasználók, a Facebook egy külön tabellát is közzétett, amelyen a legnépszerűbb mobilos játékokat sorolták fel. Az első ötbe a Star Wars: Commander, a Boom Beach, a Family Guy: The Quest for Stuff, a Crazy Taxi: City Rush és a Disco Bees fért be az idén.