A Google, amely műholdjaival, autóra, hajóra, biciklire, hátizsákra szerelt panorámakameráival végigfotózza szinte az egész világot, nem adott engedélyt John Gerrardnak, hoy oklahomai adatközpontját lefényképezze. Az ír művész ezért fogta magát, és saját fegyverével “guglizta ki” a techóriást.
Megkérdezte a helyi hatóságokat, hogy a cégnek jogában áll-e megakadályozni, hogy a létesítményt fotózza, a rendőrség válaszában annyit írt: "A légtér szabad". Így Gerrard helikoptert bérelt, és egy speciális kamerával több mint 2500 fényképet készített az adatközpontról.
Aztán egy éven keresztül a bécsi stúdiójában dolgozott rajta, hogy létrehozza a létesítmény digitális mását: egy valós idejű, háromdimenziós épületekből álló, hiperrealisztikus virtuális portrét. Miközben minden mozdulatlan, a nap halad a horizonton, a fények és árnyékok folyamatosan változnak az idővel. A katonai szimulációs játékokhoz használt motor segítségével megszületett a Farm című installáció.
Az ír művész odavan az építészetért, azon belül is az ipari környezetért: korábban egyebek közt napelemfarmot is fotózott. A Pryor Creek-i létesítmény egyike a Google nyolc adatközpontjának: ez az információs szupersztráda vége, ahol az emaileket, képeket, kereséseket tárolják, rendszerezik.
A techóriás korábban csak olyan futurisztikus képeket adott ki a központról, melyen villodzó fehér és kék fényekben látszódnak a szerverek. Az unalmasnak tűnő táj: a hűtőtorony, a szivattyúk, tartályok és üres falak eddig nem lettek megörökítve nyilvánosan.
A művészt elsősorban a világháló körüli mítosz nyűgözte le. "Az internet kézzel megfogható, fizikai jelenléte van. Egy kábel húzódik az Atlanti-óceán alatt Írországtól Amerikáig. Új létesítmények jöttek létre, melyek információs vasúthálózatként működnek. Elkezdett érdekelni: hogy is néz ki a világháló valójában?".
A Farm című installáció a londoni Thomas Dane galériában tekinthető meg február 7-től március 21-ig.