Az Adjust nevű cég tanulmánya - megtekintés .pdf fájlban - szerint az ilyen zombiappok leginkább az Apple App Store-jában terjedtek el a leginkább, ez ugyanis a leginkább zárt a rivális platformok közül a leginkább. Például míg az Android Play kínálatában bármilyen eszközről, böngészővel is lehet keresni, az iOS-en erre csak az iTunesból és az App Store alkalmazásból van mód. Bár a Google is hoz találatokat iOS-es appokra, nincs egységes keresőfelület az Apple saját szolgáltatásain kívül.
Ez azzal a komoly problémával jár, hogy hiába lérhető el közel másfélmillió app az iOS-re, ezek többségének létezéséről a felhasználók tudomást sem szereznek. Ők ugyanis App Store nyitóoldaláról, vagy a kategóriák toplistáiról tájékozódnak, az ezeken jelen nem lévő appokra csak konkrét keresésekkel bukkanhatnak rá.
Már tavaly januárban is 74 százalék volt a senki által ki nem próbált appok aránya, decemberre ez az arány 82,8 százalékra emelkedett. Időközben az appok száma egymillió körüliről másfélmillió körülire emelkedett.
Számszerűen a legtöbb senki által nem használt applikáció az Adjust statisztikái szerint a szórakozás, a játékok és az életstílus kategóriákban készülnek. Ez 250-340 ezer darab körüli zombiappot jelent kategóriánként.
Arányaiban viszont az üzleti appokból készül a legtöbb senkit sem érdeklő: a Business szekcióban lévő alkalmazások 91 százalékára senki sem kíváncsi. Nem sokkal jobb a helyzet az oktatási célú appok terén se, ahol az appok 85 százaléka zombi, ami azonos az életstílus appok arányával. Nem kíváncsiak az emberek a közösségi appok többségére (84 százalék) sem.
Feltűnően jól szerepelnek az időjárási alkalmazások, bár ezekből csak alig nyolcezer létezik iOS-re, csupán minden második számít zombinak közülük.
A hírolvasó alkalmazások többségét is használják az emberek, itt a ki nem próbált appok aránya 62 százalékos, és a navigáció kategóriában lévő alkalmazások is viszonylag jó kihasználtságúak a többihez képest, 70 százalékukra nem kíváncsi senki sem.
A játékokon belül is van számos alkategória, ezek közül az arcade és akciójátékok között van a legtöbb zombi (89,1 és 87 százalék), a legkevesebbet pedig a zenei és kockajátékok között találjuk (52,6 és 57,3 százalék).
Ha nyelv alapján vizsgálják, a legtöbb (83 százalék) zombiapp az angol nyelvűek közül kerül ki, de nagyon sok van németből (80,6 százalék), kínaiból (81,3 százalék), japánból (77,6 százalék) és oroszból (73,2 százalék) is.
A tanulmány készítői szerint jelenlegi formájában az Apple App Store-ja halott, mivel képtelen ellátni feladatát, az alkalmazások zömét a felületen sosem találják meg a felhasználók.
Az Adjust szerint az emberek többsége újságcikkekből és blogokról, valamint a Facebookról, valamint reklámokból tájékozódik az új appokról az App Store helyett.