Érdekes tanulmányt mutat be a Forbes amerikai üzleti lap online kiadása. A Mediative nevű médiakutató cég egy olyan eszközzel végzett felmérést átlagfelhasználók körében, amely a szem mozgását figyelte a Google keresőjének PC-s felületének betöltésekor.
A felhasználók szeme által bejárt területet egy hőtérképpel vizualizálták a vizsgálat készítői: ezen jól kivethető, hogy a képernyő mely részeire fókuszál a legtöbbet a felhasználó.
Míg egy 2005-ös vizsgálat során egy "arany háromszög"-nek nevezet felület rajzolódott ki a bal felső sarokban, az idei vizsgálat eredményei szerint a netezők szeme egy függőleges csíkot jár be az oldalon, legfelülre pedig már alig pillantanak fel.
A megváltozott minta azt mutatja, hogy a felhasználók már készségszinten használják a Google-t, megtanulták, hogy a számukra fontos információ nem feltétlenül legfelül található, hiszen ott leginkább a szponzorált linkek kapnak helyet. Az friss hőtérképes vizsgálat szerint a kereső "arany háromszög" teljesen megszűnt.
Az elmúlt tíz évben szerzett rutinjukkal a felhasználók sokkal fürgébbek lettek a Google használatában is. Míg a 2005-ös vizsgálat azt mutatta, hogy egy felhasználó 14-15 másodpercet tölt egy Google-oldalon, mostanra ez az idő 8-9 másodpercre csökkent. Tehát csaknem feleannyi idő alatt találjuk meg a minket érdeklő tartalmakat, mint tíz éve.
A Mediative szakértője szerint továbbra is van értelme a keresőoptimalizálásnak - angol szakszóval SEO -, csupán a cél változott meg: nem szükséges feltétlenül minden egyes keresőszónál első helyre kerülni a Google találatai között.