Az autóvezetők kortól függetlenül is nyitottak az automatizált vezetésben rejlő lehetőségekre, derült ki a Continental friss, nemzetközi kutatásából. A megkérdezettek 68 százaléka biztosan élnének az önjáró autók és egyéb hasonló funkciók adta lehetőséggel, főleg az unalmasabb szakaszokon: autópályán, dugóban.
A legtöbb sofőrt egy olyan adatcsererendszer érdekelné a legjobban, ami előre jelezné a közúti ellenőrzéseket, de annak is örülnének, ha az autó komputere monitorozná a gépjármű alkatrészeinek állapotát, és szólna, ha karbantartásra van szükség.
Bár az automatizált vezetéshez még nagyon sok adat begyűjtésére lenne szükség, jelenleg a megkérdezett sofőrök csupán 37 százaléka vállalná, hogy folyamatosan nyomon kövessék, ahogy vezet. Pedig ezzel a módszerrel a biztosítási díjak is csökkenthetők lennének, a cégek valós időben tudnák nyomönkövetni a sofőr vezetési szokásait, és aszerint megszabni az összeget, ahogy az önjáró autók fejlesztése is felgyorsulhatna.
A legtöbb ilyen adatot egyelőre névtelenül gyűjtik be a biztosítók és autógyártók, mint a Continental hazai képviselője, Rábai Dániel elmondta: nem kell személyhez kötni a szükséges információkat, ugyanakkor sokban hozzájárulnak a teljesen automatizált jövő kialakításához.
A terv az, hogy az önjáró autók egy nap hálózatba kapcsolva kommunikáljanak egymással és a közlekedést irányító központi számítógépekkel. Ily módon a sofőröknek sokkal kevesebb stresszes helyzettel kellene megbirkózniuk, és
a balesetek száma is csökkenne.
Annak ellenére is, hogy a fejlesztésben élen járó Google szerint karambolok akkor is lesznek, ha már nem emberek, hanem robotok vezetnek.