Automatikus e-maillel próbál népszerűbbé válni az Instagram. A havi szinten 300 milliós bázissal rendelkező képmegosztó alkalmazás egy "Highlights" című levélben küldi el a felhasználók által követett fiókok legjobbnak ítélt képeit. Ez az első olyan alkalom, hogy az Instagram direkt reklámhoz folyamodik. Egyes források szerint a hírlevélről egyelőre leiratkozni sem lehet.
Az Instagram ezzel a lépéssel gyakorlatilag elismerte, hogy a fent említett több százmilliós felhasználói adat nem csak nehezen ellenőrizhető, de minden bizonnyal csalóka is, és egyre több olyan fiókja van az immár négy és fél éves applikációnak, amelyet
nem látogatnak rendszeresen a tulajdonosai.
A Highlights hírlevél egyébként az Instagram eddigi filozófiájával is szembefordul: az appot birtokló cég korábban szándékosan kerülte annak lehetőségét, hogy a rajta lévő képek az Instagramon kívül is megtekinthetők legyenek. Most viszont egy e-mailbe ágyazva jelennek meg a fotók.
A Facebook és a Twitter már korábban felfedezte az e-mailekben rejlő lehetőségeket, sőt, újabb és újabb stratégiákat dolgoznak ki a felhasználók megtartása érdekében. Elképzelhető tehát, hogy az Instagram a későbbiekben további, hasonló lépésekre szánja el magát – többen úgy vélik, hogy az "Explore" fül átalakítása lesz a következő fokozat.