Nem véletlenül vagyunk itt
– mondta a Twitter kereskedelmi igazgatója a sanghaji Consumer Electronics Show Asia nevű rendezvényen. Peter Greenberger izgalmasnak tartja, hogy a kínai vállalatok egyre inkább a globális piac felé törnek, a Twitter 300 millió felhasználója pedig remek marketingcélpont lehet a számukra.
Még úgy is, hogy a mikroblog Kínában nem elérhető.
A Twitter szerint a kínai cégeknek annak ellenére megéri a mikroblogon reklámozni, hogy a saját országukban senki sem látja az eredményt, ugyanis a nemzetközi vásárlók egyre nyitottabbak a távol-keleti termékekre és szolgáltatásokra.
Pár nagyobb partnerrel már sikerült is megállapodni: az Air China, a Xiaomi és az Alibaba is használni fogja a Twitter reklámfelületeit.
A kínai kormány bár gazdasági szempontból támogatja a globalizációt, a Twittert ellenségnek tekinti, és ezért blokkolja az ország hálózatain.
A mikroblognál bíznak abban, hogy előbb-utóbb az állami vezetési is belátja, hogy ez túlzás, viszont nem állnak le a kínai partnerek toborzásával, ahhoz ugyanis túl nagy vállalatokról van szó.