Csökkenti a Facebook-megosztások és –lájkok értékét a közösségi oldal. A portálon megjelenő hirdetésekért csak akkor kell majd fizetnie a cégeknek, ha a felhasználók teljesen új tartalomra jutnak rajtuk keresztül.
Azaz megnyitnak egy weboldalt, megnéznek egy videót, esetleg letöltenek egy alkalmazást.
A lájk és megosztás gombok számtalan weboldalba épültek be az évek folyamán, értékük pedig emiatt csak anyagi értelemben nullázódik le.
A Facebook szerint a továbbiakban is segítik majd felmérni, hogy mennyire népszerű egy adott tartalom.
A közösségi oldal szerint az új reklámpolitikára azért van szükség, mert egyre több felhasználó kattint véletlenül valamilyen hirdetésre. Az általuk generált számok pedig értelemszerűen csak a statisztikák romlását vonják maguk után,
nem képviselnek anyagi értéket.
A cég szerint az ő céljuk az, hogy hirdetőik a legeffektívebben érhessék el üzleti céljaikat. Ez pedig csak úgy érhető el számukra, ha minél relevánsabb célcsoportot szólíthatnak meg.