Sok fiatal fest magáról rossz képet a közösségi médiában, ez pedig az álláskeresésüket is károsan befolyásolhatja, derült ki egy brit kutatásból.
A Brathay Trust nevű jótékonysági szervezet jelentése szerint a munkaadók 77 százaléka ellenőrzi a jelöltek Facebook-, Twitter- és egyéb fiókjait a felvétel előtt,
ha pedig nem tetszik, amit látnak, akkor az árthat a jelöltnek.
"A közösségi énkép felépítése nem csak annyi, hogy az ember bemutatja a tapasztalatait és a karrierje fontosabb állomásait. Fontos, hogy a gyengédebb tulajdonságait is kiemelje, úgy mint vezetői készség, jótékonykodás, mentorkodás." – mondta a Brathay Trustot vezető Godfrey Owen, aki szerint az online szakmai önéletrajzok gyakran a leghasznosabb adatokat nem említik meg.
Ezzel szemben sok felhasználó használja panaszkodásra a Facebookot és a Twittert, mely profiljaik gyakran teljesen nyilvánosak.
Matt Seel, az alapítvány munkatársa ugyanakkor elmondta, hogy a munkáltatók kiegyensúlyozott embereket keresnek, akiknek az online perszónája mind a magánélet, mind pedig karrier szempontjából pozitív képet közvetít.