A Facebook a jövőben nem csak kapcsolattartásra lesz jó, hanem akár vásárlásra is: a közösségi portál úgy alakítaná át a különböző boltok profiljait, hogy a felhasználók az ott látható termékeket egyetlen érintéssel vásárolhassák meg, és
még a fizetéshez se kelljen elhagyniuk az oldalt.
Bár a "vásárlás" gomb egy ideje már létezik a Facebookon, egyelőre csak reklámok alatt található meg, és külső tranzakciókhoz vezet.
Amennyiben viszont élesedik az új funkció, úgy a Facebook gyakorlatilag webáruházként fog üzemelni, emelve így a portál értékét és bevételeit. Mivel több, mint egymilliárd aktív felhasználóval rendelkezik,
a legnagyobb konkurenseknek is (mint amilyen az Amazon) könnyedén alá tud tenni.
Az egyelőre kérdéses, hogy a tesztüzem meddig tart, és hogy a vásárlási lehetőségek hol lesznek elérhetők. A cég azonban már most azon gondolkodik, hogy a boltokon túl egyéb Facebook-oldalakat is bővít majd vele, például hírességek hivatalos lapjait.
Néhány napja derült ki, hogy a Facebook egy saját virtuális asszisztensen dolgozik, mely szoftver a konkurens cégek megoldásaival szemben (mint amilyen Siri vagy Cortana) elsősorban internetes ügyfélszolgálatként működne.
A Moneypenny nevű funkció a Messenger applikáció részeként akár a szóban forgó vásárlásokban is segíthetné a felhasználókat.
A Facebook mindent elkövet, hogy az internetezők a lehető legkevesebb időt töltsék a portálon kívül. Az oldalban beépítve jelennek meg a fontosabb hírek, videók, a jövőben pedig saját zeneszolgáltatást is indíthat a közösségi portál.