A Google új bővítménnyel rukkolt elő, hogy kigolyózza a Microsoft irodai csomagját. A Drive for Office lehetővé teszi, hogy Wordben, Excelben vagy PowerPoint-ban szerkesztett dokumentumainkat egy gombnyomással a Google saját felhőjébe mentsük el, illetve hogy a Google Drive-ban tárolt iratokat megnyissuk a hozzárendelt alkalmazással.
Persze a Drive webes applikációja is megfelelő lenne a feltöltött doksik szerkesztésére, de a Google zseniálisan felismerte, hogyan integrálhatná még mélyebben a termékét azon felhasználók életébe, akik még mindig a redmondiak programjaival mernek csak dolgozni.
A Microsoft valószínűleg nem lesz boldog a frissítéssel, hiszen saját felhőalkalmazása, az Office 365 szenvedheti el, hogy a létrehozott dokumentumok ennyire könnyen a Drive-ba menthetőek. A Google legújabb húzása tökéletesen példázza, hogy
az asztali gépek és a felhő közötti távolság egyre kisebb lesz.
A jövőben lehet, hogy érdemes felkészülni a sokkal kisebb tárhellyel rendelkező asztali gépekre, ahogy a cégek egyre inkább a felhő felé fordulnak.
Szép a Drive for Office, és egyszerű is, meg hasznos is, de ne próbáljuk türelmetlenkedve letölteni, mert a telepítés 5-8 percet vesz igénybe vesz, és küzdelem az első dokumentum megnyitása is. Viszont az Office-alkalmazásokban a Google Drive menüpontot megnyitva viszonylag egyszerűen át lehet váltani, hova is akarjuk menteni az adott dokumentumot. Mindössze be kell jelentkezni abba az adott Google-fiókba.