A bankok és pénzügyi szervezetek 48 százaléka állítja, lépéseket tesznek annak érdekében, hogy megvédjék ügyfeleiket az online csalásoktól, de a következmények enyhítésére helyezik a hangsúlyt az esetek teljes megelőzése helyett.
Mi több, a cégek közel harmada (29%) hiszi, hogy
olcsóbb és hatásosabb megoldás a felmerülő csalási ügyek utólagos kezelése, mint azok elhárítása.
Ha hackertámadás éri az ügyfél számláját:
„Egyedül a csalás negatív következményeinek enyhítésében bízni
annyi, mint megpróbálni kezelni egy betegség tüneteit a kiváltó ok megtalálása helyett”
Az elmúlt időszak legnagyobb hackertámadásai a gyakorlat ellen beszélnek. Az Ashley Madison botrányos társkeresőt üzemeltető cégnek akár a végét is jelentheti a mostani adatlopás. Az Avid Life Mediát rengeteg felhasználó perelheti be, amiért adataikat ellopták és nyilvánosságra hozták - ez pedig a cég végét is jelentheti.
A múlt évi Sony elleni támadás hatására a cég részvényei 1,1 százalékot estek, a Home Depot-nál pedig 2,4 százalékot.
Hiba lenne azt hinni, hogy hackertámadásoknak csak a nagyobb cégek vannak kitéve. Amerikában tavaly a feltörések 31 százaléka 250 főnél kisebb vállalatokat érintett.