Elindult a YouTube fizetős szolgáltatáscsomagja, igaz, egyelőre csak az Egyesült Államokban. 10 dolláros (2700 forint) havidíj fejében eltűnnek a reklámok, és
exkluzív videókhoz férünk hozzá.
A bevételből a nagyobb csatornák tulajdonosai is részesülnek, így kárpótolják őket az elveszett hirdetésekért.
A tesztüzemben részt vesz a YouTube-bal milliárdokat kaszáló
PewDiePie, Lilly Singh és a Rooster Teeth csapata is.
Ők saját, csak a Rednek nevezett előfizetési konstrukcióban megnézhető videókkal járulnak hozzá a fizetős szolgáltatáscsomag elterjedéséhez.
A Google nagy reményeket fűz az új rendszerhez, elemzők szerint azonban még arra sincs esély, hogy a felhasználók fele fizessen az amúgy ingyen elérhető tartalmakért.
Nemsokára európai árakat is kapunk,
október 28-ától pedig egy hónapos ingyenes Redet kínálnak a felhasználóknak. Közben a konkurensek is erősödnek: a Facebook nemsokára egy új funkcióval tör a YouTube trónjára.