Hivatalosan is eltűnt az eddigi csillag a Twitter-bejegyzések alól, mától már csak egy szivecskére nyomhatunk és lájkolhatunk, ha szeretnénk.
Maga a funkció alapvetően nem változott,
a mikroblog célja azonban az, hogy egyszerűbbé tegye a felhasználók életét, az újonnan csatlakozókat se zavarja meg az ikon.
A változás a webes és mobilfelületet, illetve a Twitter tulajdonában lévő Vine videomegosztót és Periscope streamelő appot is érinti.
A favorizálás a Twitter kezdeti időszakában, 2006-ban született meg. Célja az volt, hogy a felhasználók későbbre is el tudjanak maguknak menteni számukra fontos, vagy érdekes bejegyzéseket. Tekintve, hogy akkoriban még 140 karakteres szöveges posztok voltak csak, kép és video beágyazás nélkül,
a gomb inkább a tetszés kifejezésére szolgált.
A twitteres csillag megjelenésével beelőzte a 2008-ban érkező Tumblr szívecskéket, ahogy a Facebookon 2009-ben bevezetett lájkot is.
Habár egyedi volt, ez a Twitter szerint éppen a hátránya is lehetett. A cég által idő közben felvásárolt oldalakon teljesen másfajta ikonnal lehetett favorizálni: a Vine-on egy mosolygós fejjel, míg a Periscope-on szívecskével.
A cél tehát az egységesítés lehetett, s egyben hogy újabb felhasználókat, és újabb befektetőket vonzanak be a problémákkal küszködő közösségi oldalra.