Az elmúlt napokban a Rumblr nevű alkalmazástól volt hangos az internet, ami a Tinderhez hasonlóan egy társkereső app lett volna, kicsit agresszívabb verzióban.
A felhasználók nem életük szerelmét kereshették volna vele, hanem a leginkább irritáló embert, akit szívesen hívnának ki egy kis verekedésre. Ha a kiválasztott viszonozta az érdeklődést, akkor gyors egyeztetés után jöhetett volna az agyabugya.
Az ötletet rengetegen találták vonzónak:
a bétára ugyancsak kétezer embert engedtek volna be, több mint 78 ezren jelentkeztek rá a weboldalon. Ennek indulását november 9-re tervezték a fejlesztők, ám app helyett csak egy közlemény érkezett, a von Hughes nevű kreatív ügynökségtől.
Kiderült: a Rumblr csak egy víruskampány volt,
a kezdő ügynökség így próbálta felhívni magára a figyelmet. A közleményt immár a von Hughes nevében adták ki, és hivatalosan is bejelentették, hogy valójában semmi közük nincs a verekedéshez, csak a portfólió bővítés volt a cél.
Bár a dolog eleve egy rossz viccnek tűnt, a marketingesek rendkívül hiteles kommunikációval hitették el mindenkivel, hogy valóban létezik az app.
Még a legnagyobb oldalakat is becsapták:
a New York Daily News-nak adott interjúban rejtélyes befektetőkről meséltek, videóinterjúkat vállaltak el, és minden apró részletet kidolgoztak, amitől hitelesnek tűnhetett a dolog. Többek közt a képernyőmentésnek tűnő látványterveket és a saját weboldalt is.