Ismét rengeteg mobileszköz került a fa alá karácsonykor. A december 19. és 25. közt eladott készülékek 49,1 százaléka Apple termék volt, derült ki a Flurry elemző cég adataiból. (Az eredményt az általuk monitorozott több mint 780 ezer applikáció adataiból kapták.)
Bár az eredmény impozáns, az arány csökkent a tavalyi évben elért 51,3 százalékhoz képest, bár a cupertinóiak még ígyis toronymagasan előzik a rivális cégeket. A második helyen a Samsung végzett, 19,8 százalékkal. Ehhez képest szinte elenyésző arányt produkált a Nokia, az LG és a Xiaomi.
Nagy népszerűségnek örvendtek idén a tepsimobilok is. Az ünnep alatt eladott eszközök 27 százaléka ilyen óriási okostelefon volt (beleértve a 5,5 hüvelykes iPhone 6 Plust, és 6S Plust). Még ennél is többen vettek azonban közepes méretű mobilt, a tepsimobiloktól még sokan ódzkodnak.
A 3,5 colosnál kisebb telefonok viszont a kihalás szélére kerültek:
az eladott készülékek mindössze 1 százalékát teszik már ki.
Érdekesség azonban, hogy míg iOS alapú termékekből inkább a közepes méretűt (65 százalék) veszik, addig:
az eladott androidos kütyük fele phablet volt.
A Samsung Galaxy Note népszerűsége úgy tűnik, jót tett az operációs rendszernek is.
A legújabb iPhone-okból is sok kelt el,
a 4,7 colos iPhone 6 és iPhone 6S modellek voltak a legnépszerűbbek.
Egy alkalmazásfejlesztő szerint a karácsonyi időszakban több mint hétszeresére nőtt az új iPhone-tulajdonosok száma Észak-Amerikában. Ezt az általa készített Pay Finders applikáció adataira alapozza, amely a felhasználó közelében található olyan üzleteket listázza ki, ahol Apple Pay telefonos megoldással lehet fizetni. Az adatokat az eladott Apple Watch okosórák torzítják.