George Hotz először azzal hívta fel magára a figyelmet, amikor
17 évesen a világon elsőként hekkelt meg egy iPhone-t.
Az immár 26 éves férfi nemrég saját garázsában alakította át autóját egy magától tanuló, önvezető járművé. Nem titkolt célja, hogy egy Teslát is túlszárnyaló gépet mutathasson be öt hónap múlva. Elon Musk nincs elragadtatva a járműtől.
Hotz nem az alapoktól kezdve építette fel a gépet, hanem régi Acura ILX autójához vásárolt bárki által beszerezhető elektronikákat. Összesen 50 ezer dollárt (mintegy 14,5 millió forintot) költött annak átalakításra.
A tetőre egy LIDAR (lézeralapú távérzékelő) rendszert épített - ezzel a technológiával a céltárgy távolságát lehet meghatározni, jellemzően lézerfény kibocsátásával. A kocsi elejére és hátuljára kamerákat szerelt, az egész rendszert pedig
a kesztyűtartóba épített miniszámítógéphez csatlakoztatta.
A műszerfalra egy 21,5 colos érintőképernyőt tett. A gépen Ubuntu Linux operációs rendszer fut.
Hotz még a sebességváltót is leváltotta: egy joysticket szerelt a helyére, amivel ki- és bekapcsolható az önvezető mód.
A szoftveres megoldás ennél is érdekesebb: a hacker egy mesterséges neurális hálózatot épített, ami magától tanulja meg azt, hogyan cselekednek a sofőrök különféle szituációkban. Ezt a viselkedést próbálja utánozni, majd tökéletesíteni - ehhez azonban
tanítani és képezni kell a rendszert, minél több minta bemutatásával.
Hotz ezért az utóbbi hónapokban elkezdett Uberrel vezetni, hogy öt hónap múlva egy minden helyzetre felkészült autóvá képezhesse járművét.
A Bloomberggel készült riportban Hotz elárulta, hogy szeretné bemutatni gépét Elon Musknak, a Tesla és a SpaceX cégek alapítójának. Nem titkolt célja, hogy autója túlszárnyalja a Tesla önvezető autójának képességeit.
Musk a cikk megjelenése után egy nappal Twitteren reagált Hotz autójára, és egy közleményt is kiadott. Szerinte teljességgel valószínűtlen, hogy egyetlen embernek, vagy akár egy kis cégnek lehetnek olyan erőforrásai, amik az önvezető rendszer tökéletesítéséhez szükségesek.
Musk szerint Hotz autója egy korlátozott demóként működhet az utakon, de utána rengeteg erőforrást kellene áldozni arra, hogy a legkülönbözőbb helyzetekben is hibamentesen működjön.
Szerinte a cikk nem reprezentálta hűen a Tesla és a MobilEye cégeket sem. Hotz ugyanis azzal vádolta a cikkben a Teslát,
hogy egy az egyben megvásárolták a MobilEye önvezető technológiáját, majd azt egyszerűen átnevezték Autopilotra.
Musk válasza szerint az egészet házon belül tervezték, ezért tudtak kiemelkedni a többi önjáró autó közül.
Hotz már 17 évesen ünnepelt hackerré vált, mikor a világon elsőként tört fel egy iPhone-t. Ezután tévés műsorokba is hívták szerepelni a "geohot" becenéven ismert fiút. Utána a Sony PlayStation 3 védelmi rendszerét törte fel, majd dolgozott a Facebook és Google cégeknél is.