A CES kütyüexpón mutatta be Mate 8 nevű zászlóshajóját a Huawei, amit korábban már leleplezett egy kínai rendezvényen. A csúcskategóriás készülék hatalmas, 6 colos méretével
a Samsung S6 Edge Plust, és az iPhone 6S-t hívja ki.
A nagy méret eddig bevált a gyártónak: a Huawei Mate 7-ből augusztusig ötmillió darab kelt el, a tervezett egymillió helyett.
Az óriás mobil egyik kiemelt előnyeként említi a kínai cég, hogy gyorstöltési technológiájával elég 30 percig tölteni, hogy utána egy napig bírja normál használat mellett -
ez 105 százalékkal gyorsabb, mint az Apple telefonoknál.
Az alumíniumborítású, kerekített üveglappal ellátott készülékben a gyártó legújabb, nyolcmagos Kirin 950 lapkakészlete dolgozik, amiben 4-4 Cortex-A72, és Cortex A-53 mag van.
Egy új generációs ujjlenyomatolvasót is kapott az eszköz, ami 10 százalékkal hatékonyabban azonosít, mint az eddigi leolvasók, és kétszer gyorsabb vele a feloldás.
Az első külföldi visszajelzések alapján a prémium dizájn, az erős processzor és a jól teljesítő kamera vonzóvá teszi az eszközt, míg a kijelző nem sikerült túl jóra. A cég saját, Android Marshmallow 6.0-ra húzott felületéhez (Emotion UI) is nehéz hozzászokni.
A Digital Trends szerint a Mate 8 felveheti a versenyt a két nagy konkurens készülékeivel, míg a The Verge bár elégedett volt az eszközzel, nem találja kiemelkedőnek.
A Mate 8 január végétől lesz kapható nálunk, 200 ezer forintos javasolt bruttó fogyasztói áron. A vásárlók ezüst (moonlight silver) és szürke (space grey) árnyalatok közül választhatnak.
A Huawei megerősítette helyét a világ harmadik legnagyobb okostelefongyártójaként, mára csak az Apple és a Samsung előzi meg.
A cég vezérigazgatója, Richard Yu azt állította a CES-en tartott beszédében, hogy
a Huaweinek jó esélyei vannak arra, hogy 2018-ra mindkét vállalatot lenyomja.
A cég 2015-ben már 108 millió okostelefont szállított ki a kereskedőknek (ez nem a fogyasztókhoz került készülékek száma), ami 44 százalékkal jobb, mint a 2014-es eredmény.
Ennél beszédesebb, hogy az előző üzleti évhez képest 70 százalékkal nőtt a fogyasztói üzletág éves bevétele, meghaladva a 20 milliárd dollárt.
A CES kütyüexpón kinn van az Origo tudósítója, aki a legfrissebb hírekkel jelentkezik. Kövesse Facebook-oldalunkat, hogy ne maradjon le semmiről!