Már a nyitás előtti mozgolódásból látni lehetett, hogy a mai nap különleges a hazai Apple-forgalmazás történetében. Fél kilenckor, másfél órával a nyitás előtt már lelkesen pakolásznak a dolgozók, és persze mindenki tekintete az Apple okosórájára szegeződik.
Ízlés kérdése persze, de szerintem az Apple Watch a megfelelő szíjjal nagyon elegáns.
Jellemző rá ugyanaz a perfekcionista letisztultság, ami a gyártó többi termékére.
Persze egy óránál különösen fontos a megjelenés, pláne ilyen árkategóriában.
Az üzletben kiállított modellek az amerikai mintához próbáltak igazodni, így itt is egy szép faasztalban láthatjuk az órákat, egy üveglap mögött. Van egy demókészülék is, mellé pedig egy szép nagy kijelző is került, ahol kicsit tájékozódhat az átlagfelhasználó, hogy mégis mit lát az óra kijelzőjén.
Felker Noémi, az iCentre regionális vezetője is
az óra szépségét emelte ki,
ami jelenleg mintha a legfontosabb tulajdonsága lenne az eszköznek.
A gyors felpróbálás során csak egy demó futott végig a csuklómon lévő okosórán, pedig szívesen kipróbáltam volna élesben. Persze akkor már mindjárt hosszabb egy ilyen próba, de ennyiből még nem derül ki, szüksége van-e az embernek egy Apple Watchra.
Pedig azért nem ártana némi ráhatás: el tudtam volna nézegetni egy darabig a csuklómon a láncszemes asztrofekete szíjat, de
amikor megláttam, hogy ez a kiadás 436 ezer forintba fáj, gyorsan ki is vertem a fejemből.
Nagyon szép, de ennyi pénzből egy használt autót is vásárolhatunk magunknak, sőt, a belvárosi kétszáz forintos pizzaszeletekből több mint kétezer (egész pontosan 2180) éhezőt is megvendégelhetnénk.
Persze a legolcsóbb Sport kiadás már "szerény" 135 900 forintos ártól megvásárolható, ami csak 679 pizzaszeletre lenne elég, viszont azok sokkal kevésbé elegánsak, és tényleg inkább csak laza, nyárias viselethez passzol, illetve persze sporthoz.
Ahogy a rendezvény vendégeit figyeltem, legtöbb helyről ugyanazt az óvatosságot véltem felfedezni, amivel még én is megközelítem az órát: a legtöbben még nem mernek beleszeretni az Apple Watchba. Nagyszerűek a fitneszfunkciók, de ez még kevés ahhoz, hogy az ember akár 140 ezer forintot kiadjon egy okosóráért.
Sokkal nagyobb magabiztossággal közelítenék meg páran a terméket, ha tudnák, hogy időtálló. A telefonnal ellentétben az órájukat nem sokan szokták évente cserélni, és még nem tudjuk, milyen üzletpolitikát követ majd az Apple az okosórájával. Sokan ugyanis joggal félnek attól, hogy még idén a boltokba kerül a második generációs Watch, akkor pedig
a drágán vásárolt csúcsmodell hamar értékét veszti.
Épp ezért sokan még biztos kivárnak, mielőtt Apple órát húznak a csuklójukra, de a hazai Apple-guruk bíznak az óra hazai sikerében. Az iCentre szerint itthon is nagy sikerekre számítanak, mert ez most egy új és izgalmas dolognak számít, egy olyan gyártótól, melynek már nagyon sokan szavaztak bizalmat.
Horváth András, az iStyle Apple-kereskedés vezetője szintén bizakodó: szerinte az órából több ezer példány is elkelhet Magyarországon, és
az iPhone 6s és 6s Plus vásárlók bő 10-15%-a fog beruházni rá.
Abban mindketten egyetértenek, hogy az Apple Watch azért lesz itthon is népszerű, mert Apple. Felker Noémi szerint a márkába vetett bizalom, míg Horváth András szerint a megkérdőjelezhetetlen minőségű dizájn lesz az, ami kiemeli a terméket a többi okosóra közül.
Lehet, hogy valóban népszerű lesz a hazai vásárlók körében is az Apple Watch, de ennek induláskor még nem lehetett érezni az előjeleit. Az üzletnyitás előtti utolsó tíz percben még sehol nem voltak a türelmetlen sorban állók (vagy épp sátrazók), akik az iPhone-premiereknél már órákkal előbb megjelennek.
Persze ez betudható annak is, hogy a hazai felhasználók még csak ismerkednek az okosórákkal, és annak is, hogy akit érdekelt, már szürkeimportból beszerezte, például Németországból. A nagy kérdés az, megér-e 150 ezer forintot, hogy valamivel kevesebbszer vegyük elő a telefonunkat.