Több nagy hollywoodi rendező is Sean Parker új kezdeményezése mögé állt, amely átalakítaná az egész filmipart. Parker az első népszerű online zenemegosztó, a Napster társalapítója volt, emellett a Facebook első elnökeként is kulcsszerepet játszott a közösségi oldal felfuttatásában.
Most a mozizás élményét gondolta újra: „Screening Room” projektjének lényege, hogy a premierfilmeket otthonra is meg lehessen vásárolni még aznap, mikor a mozikba kerülnek.
A nézők 50 dollárért (14 ezer forint) vásárolhatnák meg ezeket,
utána 48 órájuk lenne azt megnézni.
Napster
A 1999-ben indult Napstert egy 19 éves amerikai egyetemista alkotta meg, s ez volt az első online fájcserélő hálózat, melynek használói ingyenesen tölthettek le zeneszámokat számítógépeikre. Bár a fájlcserélő nagy népszerűségre tett szert, 2001-ben működése beszüntetésére kényszerült, miután szerzői jogsértés miatt a hanglemezipar több pert is indított ellene. A Napster 2002 nyarán csődeljárást kért maga ellen, s a márkanevet az elsősorban multimédiás szoftvereiről ismert Roxio cég vásárolta meg.A szolgáltatás a díj felét annak a moziláncnak adná oda, amely felajánl két jegyet a megvásárolt film vetítésére. Azaz nem csak otthonra váltanák meg a filmet a mozizni vágyók, de hagyományos módon is újranézhetnék azt, ha kedvük tartja. Ennek előnye az lenne, hogy a büfében vásárolt ételekkel további bevételre lehetne szert tenni.
A filmet egy 150 dolláros (42 ezer forint) beltéri egységen keresztül lehetne nézni, amely az ígéretek szerint feltörhetetlen lenne, hogy a kalózok ne lopják már el első nap a filmeket.
Az ötletet olyan nevek támogatják, mint
Steven Spielberg, Ron Howard, Brian Gazer, Martin Scorsese, Frank Marshall, J.J Abrams,
köztük többen tőkével is beszálltak a projektbe. A promotálásban a Sony elnökhelyettese, Jeff Blake segít. A lap információ szerint a cég a már tárgyal az AMC-vel is, Amerika egyik legnagyobb mozihálózatával.
Még Peter Jackson is támogatja a kezdeményezést, holott a rendező a 2011-ben indult, HDTV műsorokat sugárzó DirecTV-t erősen bírálta. A Screening Roommal kapcsolatban azonban úgy gondolja, hogy
egy olyan réteget is sikerülhet megfogni vele, akik nem járnak moziba
- legyenek azok mozgáskorlátozottak, vagy olyan középkorúak, akiknek nincs idejük család mellett eljárni szórakozni. A projekt az egész filmipar bevételeit fellendítheti.