Repülőtéren várakozás, a csomagok felvétele, hosszú dugó az autópályán, tömeg a vonaton - rengeteg időt elvesz az emberek életéből az utazás, miközben szeretteikkel, és barátaikkal is tölthetnék azt. S akkor a környezetkárosító (pl. szmog), illetve egészségkárosító hatásairól (pl. stressz) még nem is beszéltünk.
Épp ezért hoztuk létre a Hyperloopot”
Mind elmondták, az elmúlt egy évben a vákuumvasút konkrét összetevőin dolgoztak, hogy biztonságosabbá tegyék a Hyperloopot.
Beszéltek a korábban bejelentett kiterjesztett ablakokról, amely megoldja azt a problémát, hogy lehet egy ablaktalan kapszulában kilátni a környezetre. Ez egyben biztonságérzetet is ad az embereknek.
A Hyperloop passzív levitál, azaz nem igény pluszenergiát a lebegéshez, a mágnesek erejét használják ki, hogy mozgásra bírják. Azonban az 1200 km/h sebességnek ára is van, az embereket pedig nem tehetik ki hatalmas nyomásnak.
Mint a cég elnökei elmagyarázták, sokat dolgoztak azon, hogy tudnák megoldani, hogy senki ne legyen rosszul, azaz
ne legyen túl magas, vagy alacsony a nyomás, megfelelő legyen az oxigénszint, satöbbi.
Így jutottak arra a megoldásra, hogy a vákuumvasút borítása Amerikai Kapitány pajzsából (vibrániumból) készüljön. Egy új típusú, szénszálas anyag, amelyet szenzorokkal szerelnek fel.
Ezen érzékelők egy sor tényezőt - nyomást, hőmérsékletet, oxigénszinten - valós időben ellenőriznek majd, hogy a legkisebb anomáliára is azonnal tudjanak reagálni. Így akarják elkerülni, hogy az emberi szervezet számára kellemetlen, veszélyes,
vagy egyenesen halálos környezet alakuljon ki a kapszulában.
Magáról az anyagról annyit árultak csak el, hogy “nyolcszor erősebb az alumíniumból, és tízszer erősebb az acélból készült testvéreinél”.
“A biztonság rendkívül fontos, ezt egy dupla rétegű, szénszálas vibrániummal biztosítjuk. Ha az egyik csődöt is mond, még ott a másik” - mondta Dirk Alhborn.
Mint hozzátette,
az anyag nevét egyértelműen a Marvel képregények, és Amerika Kapitány ihlették.
Az anyagot a szlovák C2i vállalattal közösen fejlesztették ki, a cég autó-, és repülőborítást gyárt.
Mint korábban megírtuk: a Hyperloop második vonala Szlovákiában fog futni, a tervek szerint Pozsonyt, Budapestet, és Bécset kötné össze.
A Pioneers fesztiválon azt is bejelentették, hogy versenyt írnak ki mindenkinek, aki csatlakozna a csapathoz, és ötleteivel segíteni a projektet. A Digital Innovation Challenge-t idén július 8-án a pozsonyi reptéren tartják.
A szabályozás lesz ugyanakkor a legnagyobb kihívás a vasút megvalósításában, ez nem kérdés - mondta el kérdésre válaszolva Bibop Gresta. “Mivel ez egy újfajta közlekedési eszköz, ennek meg kell jelennie az országok törvényeiben is. Van olyan ország, amely gyorsabban implementálja a jogszabályokat.”