Hat évvel ezelőtt egy mesterséges intelligenciával foglalkozó csapattal közreműködött az Apple. Ennek a biznisznek a gyümölcse lett Siri, az Apple első virtuális, beszélő asszisztense.
A New York-i TechCrunchon most a Sirit fejlesztő csapat egyik alapítója, Dag Kittlaus mutatta be nekünk Vivet, aki már bebizonyította egy korábbi demonstráción, hogy akár egyszerre 8 fejlesztővel is tud beszélgetni.
A csapat négy éven keresztül dolgozott a fejlesztésen.
Siri és Viv már sokkal több, mint egy beprogramozott chatbot, amely előre beprogramozott válaszokat tud adni kérdéseinkre.
A két "csaj" hozzáfér az internet teljes tartalmához,
és az ott talált információkat fel is használja, hogy segítsen nekünk.
Viv egy következő generációs mesterséges intelligencia, amely nemsokára megjelenik majd az Apple eszközein - a 20 perces bemutatón elhangzottak szerint
akár már év végén debütál.
Az idei TechCrunch konferencia első napján a legérdekesebb előadást egyértelműen az új mesterséges intelligenciáról tartották. "Ő Viv, aki Sirivel ellentétben nem csak 50-60 témában tud majd megoldást adni a kérdéseinkre, hanem
akár 5 000 különböző területen talál majd választ"
- mondta Dag Kittlaus, fejlesztő, aki megmuttatta, hogy milyen komplex kérdésekre tud válaszolni a virtuális lány. Például, hogy elég meleg lesz-e egy adott helyen egy konkrét időpontban. Leginkább azonban egy új kereskedelmi felület lehet Viv, ahogy a Facebooknak a különválasztott Messenger.
Könnyű lesz szóban szállást foglalni, virágot vagy pizzát rendelni, információt szerezni. Viv talán egyetlen hibája, hogy a beléprogramozott kapcsolatokon, és felületeken nem tud túllépni.
Gyakorlatilag bekorlátozták a szupercsajt.
Ha például szállást keresünk, akkor csak a Booking.com-ról fog választani. Ha egy fuvar kell, akkor csak Ubert hív.
Összességében mégis Viv egy sokkal nyitottabb platform lehet majd, mint amilyen a megjelenésére lebutított Siri lett. Sokkal
több cég tud majd csatlakozni az elérhető szolgáltatásokhoz, vagy építheti be rendszereibe
az immár függetlenül fejlesztett szupercsajt.
Felhasználói oldalról az, hogy nekünk ezekből mire van szükségünk, szintén személyreszabható lesz. Tudni fogja, mik a preferenciáink, mire kerestünk rá korábban, és elsősorban milyen eszközön (okostelefon, tablet, asztali gép, okosautó stb.) és környezetben használjuk őt. Így
a leginkább releváns válasszal tud majd szolgálni.
Nem csoda, hogy a Microsoft és a Facebook is külső alkalmazásokkal, botokkal akarja felturbózni szolgáltatásait.