A Creative Strategies felmérése szerint ugyan minden amerikai iPhone-tulajdonos legalább egyszer kipróbálta már a Sirit, csak
három százalékuk használta azt nyilvánosan.
A cég szerint ez arra világít rá, hogy a felhasználók még mindig kényelmetlenül érzik magukat, ha az eszközükhöz kell beszélniük. Ez főleg az amerikai felhasználók esetében tűnhet furcsának, akik köztudottan rendkívül hangosan beszélnek a telefonba.
A legtöbben (62 százalék) autóban használják leginkább a Sirit, míg a felhasználók 39 százaléka otthon szereti segítségül hívni az asszisztenst.
Csak 1,3 százalék hasznosítja azt munkahelyén,
feltehetően azért, mert zavarban érzi magát közben.
A felhasználók 20 százaléka be is vallotta, hogy azért nem használják a digitális asszisztenst, mert furán érzik magukat, ha mások is látják őket közben. Az iPhone-tulajdonosok összességében ritkán használják a Siri funkcióját, a túlnyomó többség (kétharmaduk) csak alkalmanként.
Ezt a problémát úgy próbálta orvosolni a japán Sharp cég, hogy egy olyan okostelefont fejlesztettek, amit kisrobotba építettek be. Az első ránézésre kedves, kezes-lábas szerkentyű valójában egy teljes értékű telefon, aminek a hasába kell beszélni.
A japán cég vezetője szerint az emberek keveset használják a hangfelismerést és a hanghívásokat. Ennek oka az lehet, hogy még mindig furcsának találják azt, hogy telefonhoz, vagy táblagéphez beszéljenek. Kedvesebb és természetesebb hatást kelt az, ha állat- vagy emberformájú eszközhöz tudnak szólni.