Az Instagram is megkapta a "Stories" nevű funkciót, amivel a felhasználók olyan fotókat és videókat oszthatnak meg követőikkel, amelyek 24 órával később maguktól törlődnek.
Így azokat a pillanatokat is megoszthatják,
amelyek nem érnének meg egy marandó, hagyományos posztot,
de viccesek, vagy látványosak lehetnek a követők számára.
A felvételt matricákkal, firkákkal is lehet díszíteni, csakúgy mint a Snapchatben.
Épp ezért hasonlít a formátum kísértetiesen a Snapchat 2013-ban bevezetett Story-jára, nem csak nevét tekintve. Mindkét alkalmazásban
legfeljebb 10 másodperces videókat lehet készíteni sztorimódban.
Az általunk követett felhasználók felvételeit az app tetején látható felsősávban láthatjuk, a készítő profilképével. Mi magunk az Instagram logo mellett látható pluszjellel készíthetünk új fotót, videót Stories módban.
Az Instagram termékmenedzsere, Kevin Weil
nem először lop ötleteket más platformokról, de ezt nem tartja problémának.
Korábban a Twitternél dolgozott ugyanilyen pozícióban, és bár a Twitter terjesztette el a köztudatban a hashtagek használatát, azokat már az IRC chatplatformon is használták a kilencvenes évek végén.
A szakember szerint az újítás univerzális volt, és a maguktól törlődő átmeneti képekkel is ez a helyzet, az nem lehet a Snapchat kiváltsága. „Úgy gondolom, hogy a Stories egy fantasztikus formátum a pillanatok megosztására, és az életünk bemutatására, így több appnak kéne azt beépíteni"- magyarázta a szakember.
Az új funkció fontosabb az Instagramot birtokló Facebook számára, mint elsőre tűnhet. Egyrészt orvosolhatja a képmegosztó azon problémáját, hogy az emberek nem posztolnak annyit a képmegosztóra, mint régebben. Mivel a képek automatikusan törlődnek, így azok lazábbak a hagyományos Instagram-posztoknál, az emberek bátrabban osztanak meg apró pillanatokat.
A Snapchat ezért vált hamar a fiatalok kedvencévé.
A másik, hogy a Snapchat népszerűsége egyre nő, az app messze a legnagyobb fenyegetést jelenti a Facebook számára. És mivel annak legfőbb ismérve az eltűnő képek, valószínűleg az Instagramon is beválik a formátum, ahol még nagyobb közösséget érhet el.
Az Instagram nemrég érte el az 500 millió havi aktív felhasználót, napi szinten pedig 300 millióan instagramoznak. A Snapchat februárban jelentette be, hogy naponta több mint
100 millió olyan felhasználó használja az appot,
akik több mint 25-30 percet töltenek el vele.