A török Cevat-fivérek által 1999-ben alapított Crytek első játéka a maga idejében gyönyörűnek számító Far Cry volt, amit 2007-ben követett a fejlesztőcsapatot híressé tévő Crysis-játéksorozat első része, ami arról volt híres, hogy maximális grafikai beállításokon bármilyen erőművet képes volt megfektetni.
A cég az elmúlt évek során elkészítette a Crysis második és harmadik részét, készítettek online lövöldözős játékot Warface címmel, és az elsők között voltak, akik (kezdetben) exkluzív címet fejlesztettek az Xbox One konzolra – ez volt a Ryse: Son of Rome.
A cég később beszállt a VR-bizniszbe, készítettek játékot (The Climb) az Oculus Rift alá, legutóbb pedig a PlayStation VR-hoz álltak elő a szép, de nem kifejezetten izgalmas Robinson: The Journey című virtuális valóság programjukkal.
Nem tudni, hogy az utóbbi két játéknak van-e bármi köze a cég anyagi gondjaihoz, de az biztos, hogy a Crytek hónapok óta képtelen fizetni az alkalmazottainak, így a cégvezetés végül úgy döntött, hogy a frankfurti központját és a kijevi stúdióját leszámítva az összes kihelyezett fejlesztőcsapatát feloszlatja, Szöulban, Szófiában, Sanghajban, Isztambulban és Budapesten egyaránt.
A budapesti Crytek Hungaryt 2007-ben alapították, legismertebb munkájuk a Crysis első részének önállóan futtatható kiegészítője, a Crysis: Warhead, amit az Electronic Arts adott ki 2008-ban, és azon kevés videojátékok közé tartozott, ami még magyar szinkront is kapott.