Kutatások igazolják, hogy a versenyre vagy közös munkára ösztönző, csoportos oktatójátékok jelentősen növelik a felhasználók tanulás iránti érdeklődését. A Duolingo "klubokban", amelyek már elérhetők az alkalmazáson belül, a tagok láthatják egymás eredményeit, előrehaladását, kinek van a legtöbb nyelvtanulásért szerzett pontja, így a tagok egymást motiválják.
"Észrevetted, hogy a barátnőd már 5 percet angolozott az Angol Klubban, miközben te még csak most bújtál ki az ágyból?" "A haverod kihagyott egy napi gyakorlást, és máris elveszítette megdönthetetlennek tűnő első helyét a klubban?" – ilyen és ehhez hasonló megfigyelések ösztönzik a felhasználókat arra, hogy rendszeresen gyakorolják a nyelvet.
Bárki, aki konditerembe jár, vagy diétázik, tudja, hogy barátokkal közösen tenni ezeket erősen motiváló hatású. Ugyanez igaz a nyelvtanulásra is. A klubokban a tagok megdicsérhetik egymást a kimagasló teljesítményért, vagy támogathatják a lemaradókat.
Tavaly, az újévi fogadalmak idején több ember keresett rá az interneten arra, hogy "learn language" (nyelvtanulás), mint arra, hogy "get fit" (edzés). A Duolingo-klubok pedig éppen arra jók, hogy ne felejtsük el az újévi fogadalmunkat már februárban, hiszen a barátok kitartásra ösztönzik egymást.
A Duolingo a legnépszerűbb módja az internetes nyelvtanulásnak. Világszerte 150 millióan használják az ingyenes programot. Mind az iTunes-ban, mind pedig a Google Play-ben a leggyakrabban letöltött alkalmazás az Oktatás kategóriában, és az egyetlen oktatási alkalmazás, amely elnyerte az Év iPhone-alkalmazása elismerést az Apple-től.
A Duolingo küldetése, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a nyelvtanulást. A teljesen ingyenes platformot úgy tervezték, hogy a tanulás játék legyen, mivel ennek a módszernek a hatékonyságát tudományosan is igazolták.
A City University of New York független kutatása kimutatta, hogy 34 órányi nyelvtanulás a Duolingóval egyenértékű egy szemeszternyi egyetemi nyelvi oktatáson való részvétellel.