A Microsoft új epizódot nyitott mesterségesintelligencia-rendszerei fejlesztésében. Útnak indították Zo nevű új chatrobotjukat, akit a 18-24 éves korosztálynak terveztek. A chatbot az emberekkel folytatott interakciókból tanul, folyamatosan finomítja, képzi magát, saját "személyiségét" viszi bele a társalgásokba.
A virtuális csevegőrobot nem új ötlet a cégnél: pár hónapja Tay nevű robotjukkal beszélgethetett a neten bárki. Tay.ai szintén magától tanult, sőt szlenget is kevert a mondandójába. A gépi tanulással való fejlődés nem mindig eredményez viszont szerencsés dolgot: a felhasználók rassziszta, és szexista mondatokat adtak a szájába, ezért Tay-t végül eltávolították.
A cég előre leszögezte: tanultak a korábbiakból, és Zónál figyeltek arra, hogy az eset ne ismétlődhessen meg. Politikáról például nem hajlandó beszélgetni a robot.
A cég zárt béta keretén belül már korábban hozzáférhetővé tette Zót a Kik csevegőben, már több mint 115 ezer felhasználó beszélgethetett vele eddig. Zóval egyelőre csak a Kiken belül lehet beszélgetni, ezen a linken, de később
beépül a Skype-ba és a Facebook Messengerbe is.
Tay.ai-t a Microsoft Research és a Bing csapatai fejlesztették.
A Microsoft szeptemberben egy új, ötezer szakembert magába foglaló, kombinált kutatási csapatot állított fel mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásaihoz, idén láthatóan kiemelten rástartolnak a botokra, amik Satya Nadella vezér elmondása szerint akár az appokat is leválthatják idővel.
A cég márciusi fejlesztői konferenciája után indította el a „beszélgetés, mint platform" kampányát is, amelynek központi célja, hogy az emberi beszéd egy új kezelőfelületté válhasson idővel.