Bejelentette új szövegelemző motorját a Facebook, ami már olyan módon fogja vizsgálni a közösségi oldalon közzétett posztokat, hogy annak szövegkörnyezetét is figyelembe veszi.
A motor el tudja dönteni, hogy mikor van szüksége a felhasználónak taxira, megérti a különbséget a „most szálltam ki a taxiból” és a „fuvarra van szükségem” mondatok jelentése közt. Sőt, utóbbi esetében
akár szolgáltatást is ajánl.
Mindezt a gépi tanulás teszi lehetővé, ezen alapul a Deep Text névre keresztelt rendszer. Ez sokkal hatékonyabb, mint a manapság elterjedt természetes nyelvfeldolgozó eljárások, gyakorlatilag a szövegből tanul magától. A Facebook megoldása annyira kifinomult, hogy karakterek szintjén is képes erre.
A szöveg megértése egyszerre több feladatból áll: egyrészt meg kell érteni, hogy miről szól a poszt – mondjuk baseballról. Fel kell ismerni a játékosok nevét, a meccs eredményeit, és más fontos információkat, majd összefüggésbe helyezni azokat.
A gépnek emellett meg kell tanulnia azt is, hogy megértse a szlenget. És itt jön képbe a kontextus is: mondhatja valaki azt, hogy "szeretem a blackberry-t", de ez jelentheti magát az eszköz márkáját, vagy akár a feketeszedret.
A technológiát több területen is hasznosítani szeretné a cég, egyrészt a felhasználónak relevánsabb, az ízléséhez igazodó tartalmakat tud majd válogatni az oldal. Ez alapján ajánlana szolgáltatásokat. Nem mellesleg
megoldást jelenthet az online zaklatás ellen, valamint a spamek szűrésére.
A Facebook a Messengeren belül már teszteli a rendszert, ahol a felhasználók beszélgetéseit elemzi. A későbbi tervek közt szerepel az is, hogy a képi tartalmakat, fotókat is felismerje és elemezze a szoftver.