Nem született mindenki techszakértőnek, így persze gyakran előfordulhatnak furcsa hibabejelentések, erről is esett szó az első magyarországi Huawei Customer Service Center megnyitóján. Előfordulhat, hogy
a felhasználónál eleinte okosabb a készülék, vagyis nem megfelelően használja, esetleg túl sokat vár el tőle.
Persze az is megtörténhet, hogy a tényleg jelen lévő hibát nem tudja pont akkor reprodukálni, amikor végre van időnk elvinni a szervizbe, szóval
tényleg stresszes tud lenni, amikor szeretnénk megjavítatni a telefonunkat vagy tabletünket.
A budapesti József körúton lévő ügyfélszolgálat egyik célja a segítségnyújtás, az itt lévő alkalmazottakhoz lehet fordulni a készülékek használata közben felmerülő kérdésekkel, emellett a garanciális telefonokat is le lehet adni itt (tehát azokat is, amelyeket valamelyik mobilszolgáltatótól vásárolt az ember).
Garancián túli Huawei és Honor eszközök szervizelésére is van lehetőség, vagyis, ha tönkrement a telefonunk, de már nincs garancia, nem kell feltétlenül ismeretlen, zavaros hátterű GSM-boltokba bemenni abban bízva, hogy ott talán rendben megjavítják. Persze általánosítani nem akarunk több olyan független üzlet is van, amely normális javítási szolgáltatásokat kínál, ez nem kérdés.
Ezzel a központtal tovább bővült a Huawei szerviz szolgáltatása, amely már minden 30 ezer fő feletti településen elérhető – országszerte 117 postahivatalban adhatók le javításra a Huawei és az almárka, a Honor mobilkészülékei. A postai átvevőpontokon
augusztus óta közel ezer készüléket adtak le.
Az új helyen viselhető okoseszközök és kiegészítők megvásárlására is van lehetőség, szemmel láthatóan nagy a választék,
bár például kifejezetten a legújabb zászlóshajóhoz, a Huawei Mate 9-hez készült tartozékot nem találtunk.
A budapesti ügyfélszolgálati pont hivatalos megnyitóján a javításokat végző Telemax egyik szakembere úgy beszélgetett az újságírókkal, hogy mellékesen könnyedén szétkapott és utána összeszerelt egy Mate 9 készüléket is. Nem a kötelező laboratóriumi körülmények között, csak bemutató jelleggel - ezt hozzá kell tenni, erre szigorú előírásaik vannak, erről az alábbi információt kaptuk a Huaweitől: "A szétszedett készülékről készült képek nem ESD védett környezetben készültek. Tehát a kolléga kesztyű nélkül, földeletlen felületen dolgozik, ami szándékos, hiszen ez a bemutató nem egy ügyfélkészülékről, hanem egy javíthatatlan készülékről szólt, a javítás demonstrációja végett."
A szakember mondta, általában a leggyakrabban használt, félig-meddig szem előtt lévő eszközök meghibásodása miatt jelentkeznek, mint a kijelző, a kamera, a hangszóró vagy a mikrofon. Az Origo kérdésére, hogy mely készülékeket nehezebb javítani, illetve van-e különbség az egyes eszközök között, azt a választ kaptuk, hogy
általában a csúcskészülékek szerelése-javítása nehezebb,
hiszen ezek több funkcióval érkeznek, emiatt sokkal zsúfoltabb is lehet a készülékház belseje.
Az viszont nagyon fontos, és sokat segíthet a szervizfolyamatban, ha minél részletesebb hibaleírással segíti az ember a szervizes szakértők munkáját, egy bőséges leírás a hibajelenségről garantáltan nagyobb hatásfokkal segíti az eredményes javítást,
mintha csak annyit mondjunk, hogy a készülék nem kapcsol be, vagy rossz a hangszórója.
Minél kevesebb információval rendelkezik a probléma hátteréről az, aki megjavítaná a készüléket, annál több lehetséges dolgot kell kizárnia, több ideig tart a tesztelés és a javítás, ezáltal pedig végül mi járunk rosszul,
hiszen később kapjuk vissza a készülékünket.