A UPS a floridai Tampában végezte el a tesztet a Workhorse Group nevű, elektromos gépjárműveket és drónokat fejlesztő céggel közösen. A Workhorse építette a teszt során használt drónt és az elektromos UPS-futárautót egyaránt.
A cég globális műszaki és fenntarthatósági ügyekért felelős alelnöke, Mark Wallace szerint különösen a vidéki helyszíneken tesz majd jó szolgálatot egy ilyen drón, ahol a futárautóiknak gyakran mérföldeket kell megtenniük, hogy egyetlen kiszállítást elvégezzenek.
„Ha egy háromszög alakú szállítási útvonalat képzelünk el, ahol a megállók autóval több mérföld távolságra vannak egymástól, ha csak egyetlen szállítást is egy futárautóról indítható drón segítségével intézünk, máris csökkenthetjük a költséges megtett mérföldek számát. Nagy lépés ez a hálózatunk hatékonyságának növelésében, miközben a kibocsátásunkat is csökkentjük"- közölte a férfi.
Ha a technológia futáronként naponta csupán egyetlen mérföldet spórol egy éven keresztül, már az is akár 50 millió dollár megtakarítást jelenthet a UPS-nek. Nagyjából 102 000 UPS-futár van az utakon nap mint nap. Az egyes szállításokhoz szükséges idő és járműköltségek miatt
a vidéki szállítási útvonalakat a legdrágább kiszolgálni.
A hétfői teszt során használt drón egy Workhorse HorseFly UAV szállítási rendszer volt. Az oktokopter szállítódrón teljes mértékben integrált a Workhorse-elektromos/hibrid futárautó termékcsaládjának járműihez.
A drón a futárautó tetején dokkol, az aljára függesztett kosár egy nyíláson keresztül lóg be az autó belső terébe, ahol a UPS-futár berak egy csomagot ebbe a kosárba, és megnyom egy gombot egy érintőképernyőn. Ezután elküldi a drónt egy megadott címre, egy előre beállított, autonóm útvonalon.
Az akkumulátorral működő HorseFly drón dokkolás közben újratölti magát.
Maximális repülési ideje 30 perc, és egy legfeljebb 4,5 kg súlyú csomag elszállítására képes.
Első alkalommal a drón sikeresen teljesítette a feladatot, ám másodszorra nem sikerült felszállnia, és leesett a teherautóról. Így a rendszert még finomítani kell, de jól jelzi azt, hogy a legnagyobb csomagszállítók is a drónokban látják a szállítás jövőjét.
Emellett az amerikai jogszabályi környezet is megnehezíti a drónok használatát, lévén a jelenlegi szabályozás szerint a drónnak mindvégig a pilóta látómezejében kell maradnia.
A UPS évek óta teszteli az automatizálási és robottechnológiákat, beleértve a drónokat is. A cég tavaly szeptemberben egy kitalált szállítási szituációt valósított meg, amelyben egy sürgős gyógyszerszállítmányt kellett a Massachusetts állambeli Beverlyből egy, a parttól három mérföldre fekvő atlanti-óceáni szigetre vinni.
A UPS emellett széles körben használt drónokat humanitárius célból is,
életmentő vér- és oltóanyag-szállítmányok nehezen elérhető helyszínekre juttatásához
Ruandában. Végül a UPS saját magasraktárainak polcain végzett leltárellenőrzéshez is tesztel drónokat.
Ezekkel korábban végzett tesztekkel szemben a mostani UPS-drónteszt arra kereste a választ, hogy a drónok hogyan segíthetnek a mindennapos működés részeként, akár lakossági kiszállítások során is.