„Emberekként kezeld az ügyfeleidet, ne majmokként" – hirdeti óriási betűkkel a piackutatással foglalkozó LaunchLeap webhelye a vállalat mottóját. Az Egyesült Államok filmipari és zeneipari jogvédői látszólag csak az elmúlt években kezdték el magukévá tenni ezt a filozófiát, az egyszerű kalózok tömeges perlése helyett inkább a warezolás okait próbálják megismerni, hogy az üzleti modelljeik módosításával fizetésre bírhassák a potenciális ügyfeleket.
A LaunchLeap most elérhetővé tette egy 300 fős mintán alapuló, a warezolás körülményeit firtató felmérésének eredményeit.
A februárban gyűjtött adatok rávilágítanak a 18-35 év közötti, Egyesült Államokban élő fiatalok kalózkodási szokásaira.
A kutatás szerint januárban a megkérdezettek 70 százaléka használt legális videostreamelő szolgáltatásokat sorozatok és filmek megtekintésére. Emellett a megkérdezettek 53 százaléka illegális csatornákon (is) nézett ilyen tartalmakat, 29 százalékuk járt moziban, 24 százalékuk tévézett. Érdekes módon csupán 13 százalékuk "ismerte be műsoros DVD / Blu-Ray/ VHS / Laserdisk tartalmak fogyasztását.
A legális videostreamelőt használók 47 százaléka továbbra is igénybe vesz illegális szolgáltatásokat a filmek és sorozatok megtekintésére.
A megkérdezettek 29 százalékának nem volt semmilyen streamelős előfizetése, 67 százalékuk egyetlen szolgáltatásra fizetett elő, 4 százalékuk pedig kettőre. A streamelős előfizetéssel rendelkezők körében abszolút nyomasztó a Netflix piacvezető pozíciója, 98 százalékuknak volt Netflix-előfizetése. A megkérdezettek átlagosan havonta 10 dollárt lennének hajlandóak fizetni azért, hogy minden létező legális videostremelőhöz hozzáférjenek.
A válaszadók 93 százaléka semmiféle bűntudatot sem érez a kalóz forrásból származó filmek megtekintése miatt.
33 százalékuk szerint az illegális streamelés és az illegális letöltés pont ugyanannyira rosszak, míg 61 százalék szerint a kalóz tartalmat streamelni kevésbé csúnya dolog, mint letölteni azt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!